بدهی‌های کلان شهرداری به بانک‌ها، توزیع اوراق‌ مشارکت را منتفی کرد

به گزارش رکنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نودمین‌ جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات‌ امروز جلسه شورای شهر اظهار کرد: خوشبختانه امروز توانستیم تعدادی از بندها‌ی‌ صورت جلسه‌ را بررسی‌ کنیم که اولین بند مربوط به تردد آژانس‌ها و وانت‌بارها‌ و دومین‌ بند هم مربوط به شورای فنی شهرداری تهران و شوراهای معماری مناطق بود که توسط اعضای شورای شهر بررسی‌ شد و همه موارد به تصویب‌ رسید.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سئوالی‌ در خصوص فعالیت شهرداری تهران در برگزاری‌ مراسم اربعین‌ گفت: اربعین‌ دارای یک ستاد است که در وزارت کشور تشکیل می‌شود و یکی از وظایف این ستاد بر عهده شهرداری تهران است که وزیر کشور حکم را برای معاونت خدمات شهری تهران صادر کرده و او هم کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در بودجه برای اربعین از بودجه سال 97 منابعی را در نظر گرفته‌ایم و شهرداری تهران هم فرضش‌ بر این است که این منابع با توجه به افزایش قیمت‌ها کافی نیست، لذا لایحه‌ای را ارسال کردند که در کمیسیون‌ها در حال بحث برای افزایش این منبع هستیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در ستاد اربعین که در وزارت کشور تشکیل شده 16 نوع خدمت انجام می‌شود، گفت: شهرداری تهران فقط یکی از این خدمات را انجام می‌دهد که آن هم مربوط به خدمات حوزه شهری است و امورات مربوط به حمل و نقل را برای زائران‌ تهرانی عهده‌دار هستیم، اما حواشی که شما خبرنگاران عنوان می‌کنید را من اطلاعی‌ ندارم و من هم قصد ندارم برای اربعین که یک حرکت سیاسی – عبادی است حاشیه‌ ایجاد کنم.

هاشمی رفسنجانی‌ در ادامه در خصوص موضوعاتی که از سوی دیوان عدالت با چالش مواجه شده بود، گفت: چند موضوع بود که با مراجعه آقایان الویری‌ و امینی‌ به دیوان در مورد آن‌ها گفتگو و حل شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به عدم توزیع یک هزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت‌، گفت: این موضوع به خاطر مشکلی است که در بانک‌ها وجود دارد و به خاطر بدهی‌ بالای شهرداری به بانک‌ها، آن‌ها از همکاری خودداری‌ و فرض‌ می‌کنند که پولشان‌ برنمی‌گردد و یا می‌گویند قبل از انتشار‌ تکلیف‌ بدهی‌های خود را روشن کنید، اگرچه 700 میلیارد تومان آن به نتیجه‌ رسیده است و باقی آن در سیستم بانکی مورد بررسی‌ است.

 

کدخبر: 420684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟