شهردار تهران: روند صدور پروانه تا پایان سال هوشمند می شود

به گزارش رکنا، محمدعلی افشانی شامگاه دوشنبه در دومین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران با موضوع شهر هوشمند افزود: یکی از پایه های تحقق شهر هوشمند در بخش صدور پروانه است که باید در این بخش با هوشمندسازی از مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری که موجب اتلاف ساعت ها وقت و انرژی، افزایش آلودگی هوا و ترافیک و بروز فساد احتمالی می شود، جلوگیری کرد.

وی به تجربه استفاده از فن آورهای نوین در تاکسی های اینترنتی اشاره و تصریح کرد: ایجاد این پدیده موجب کوتاه شدن زمان سفر، کاهش آلودگی و کاهش 50 درصدی هزینه حمل و نقل برای شهروندان شد.

به گفته شهردار تهران می شود با هوشمندسازی محل پارک حاشیه خیابانهای تهران و با استفاده از اپلیکیشن های ویژه پیش از رسیدن فرد به خیابان مقصد ، جای پارک خود را رزرو کند.

وی تاکید کرد که باید در بخش آبیاری فضای سبز و روشنایی شهر تهران نیز از سیستم هوشمند بهره برد و علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی بهره وری را در این 2 بخش افزایش داد.

افشانی هدف نهایی از هوشمند سازی را ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان عنوان و خاطرنشان کرد: هوشمند سازی بخش کوچکی از شعار شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است که باید محقق شود.

دومین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران با موضوع شهرهوشمند با حضور محمدعلی افشانی شهردار، معاونان شهردار، برخی نمایندگان تهران در مجلس و اعضا شورا شامگاه دوشنبه در برج میلاد برگزار شد.

کدخبر: 415534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟