وزیر علوم: منتظر پاسخ بانک مرکزی درباره ارز دانشجویی هستیم

به گزارش رکنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی سراسر کشور که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت ارز دانشجویی پرداخت و گفت: با بانک مرکزی درباره ارز دانشجویی ۶ ماهه اول سال به توافق رسیده‌ایم و در این زمینه به دانشجویانی که قانونا به آنها ارز تعلق می‌گیرد، توسط سازمان امور دانشجویان اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است، این دانشجویان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، برخی ارز خود را دریافت کرده و سایرین هم به تدریج در حال دریافت ارز هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: درباره تخصیص ارز داتشجویی در ۶ ماهه دوم سال نیز با توجه به تغییراتی که در نرخ ارز به وجود آمده است از بانک مرکزی تقاضا کرده‌ایم که در ۶ ماهه دوم نیز همانند نیمسال اول ما را حمایت کنند ولی هنوز بانک مرکزی در مورد نرخ رسمی ارز که قرار است برای دانشجویان هزینه کند، پاسخی نداده است. اصرار ما این است که ارز دانشجویی را بین مجموعه‌های ضروری تأمین ارز در نظر بگیرند و امیدواریم این کار صورت گیرد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: اگر تغییری در وضعیت تخصیص ارز دانشجویی صورت بگیرد، ناگزیر به اجرای مصوبات بانکی هستیم که این برای بخش‌های دولتی، بار اضافه به وجود می‌آورد و برای بخش‌هایی هم که خود اشخاص هزینه می‌کنند نیز هزینه ایجاد می‌کند، امیدواریم بانک مرکزی پیشنهاد وزارت علوم را قبول کند.

غلامی در پاسخ به سؤال دیگری درباره انصراف دانشجویان خارجی به دلیل شهریه بالای دانشگاه‌ها، گفت: گزارشی در این خصوص به ما ارائه نشده ولی ما از دانشگاه‌ها خواهیم خواست که در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

دکتر غلامی همچنین در خصوص برنامه های وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز افزود: برنامه‌های ما در سال تحصیلی جدید برنامه های معمول هر ساله است و همکاران ما فضا را برای ورود دانشجویان در سال تحصیلی جدید آماده کردند، لذا یک بحث موضوع کیفی تر شدن آموزش ها است که از سال گذشته در قالب برنامه های ساماندهی آموزش عالی اجرایی خواهد شد که هم سرفصل تعدادی از دروس بازنگری شده است و هم تعدادی از عناوین دروس اصلاح شده و عناوین جدید اضافه شده است و لذا برای ارتقای سطح کیفی برنامه های اموزشی در بازه زمانی منتهی به شروع سال تحصیلی جدید کارهای زیادی صورت گرفته که امسال بکار گرفته می شود. اما این نوع اقدامات ادامه خواهد یافت.

کدخبر: 413655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟