غلامحسین دهقانی که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی مقابله با قاچاق Contraband تسلیحات غیرقانونی به تروریستها، در مسکو به سر می برد، با« فدوتوف»، معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر Drugs و جرایم سازمان ملل متحد، دیدار و در مورد همکاری های فیمابین کشورمان در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت های تروریستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد .

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات ضمن بر شمردن اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با جرائم فراملی سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر بر ارتباط تنگاتنگ این پدیده ها با تروریسم تاکید کرد و افزود: امروزه به ویژه در منطقه ما یکی از منابع اصلی مالی تروریست Terrorist ها، قاچاق مواد مخدر است و ایران طی چند دهه گذشته در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار داشته و جان بسیاری از عزیزانش را در راه مبارزه با این جنایتکاران از دست داده است.

وی افزود: بدیهی است که قاچاق مواد مخدر و دیگر جنایات سازمان یافته فراملی امروزه تنها با مبارزه یک کشور به تنهائی نمی تواند موثر باشد. این امر نیاز به حمایت های جدی بین المللی و همکاری کشورها در منطقه و ورای منطقه دارد. کشورهائی که از فداکاریهای چند دهه گذشته نیروهای امنیتی ایران در جلوگیری از انتقال مواد مخدر از طریق ایران به آن کشورها بیشترین سود را می برند از ارائه حداقل کمک ها و در اختیار گذاشتن تکنولوژی‌های لازم در اختیار ایران برای مقابله با این جنایتکاران دریغ می ورزند.

معاون وزیر امور خارجه در همین چارچوب تاکید کرد : هر گونه کاستی در این روند در آینده مسئولیتش متوجه آن کشورها خواهد شد و ضروری است این نکته توسط شما به آن گوشزد شود.

دهقانی در بخشی دیگر از اظهارات خود بر اهمیت نقش سازمان ملل بویژه دفتر مقابله با مواد مخدر و جرائم ملل متحد تاکید کرد و ضمن تشکر از همکاریهای این دفتر با جمهوری اسلامی ایران خواستار افزایش کمک ها و همکاری بیشتر خصوصا در زمینه اجرای ابتکار منطقه ای سه جانبه بین ایران، افغانستان و پاکستان در مبارزه با مواد مخدرشد .

وی با بیان این که تولید روزافزون این مواد در افغانستان و فعالیت قاچاقچیان برای انتقال آن به خارج از مرزها، تهدیدی جدی علیه امنیت ایران و دیگر کشورها است ، اظهار کرد : کلیه کشورهائی که از تلاشهای ایران برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر به سرزمینهای آنها استفاده می بردند موظفند کمک‌های فنی و مالی در اختیار ایران قرار دهند .

در این دیدار «فدوتوف» ضمن تایید ملاحظات و نگرانیهای کشورمان، توضیحاتی پیرامون برنامه های انجام شده و در دست اقدام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل ارائه کرد و افزود : سازمان ملل متحد برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه و خارج از آن آمادگی و جدیت لازم برخوردار است و در این رابطه در صدد تقویت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد مستقر در تهران می باشیم.

وی اعلام کرد : با اعزام نیروی جدید در صدد تقویت دفتر در تهران می باشیم. معاون دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به از دست دادن منابع مالی تروریستها در عراق و سوریه (نفت) از جایگزین کردن آن با کشت مواد مخدر در افغانستان و قاچاق آن ابراز نگرانی کرد و بر لزوم برخورد با آن با کمک کشورهای منطقه، خصوصا جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین فیلم و عکس از خودسوزی فجیع صبح امروز در تهران

تعقیب راننده فراری با پای پیاده توسط پلیس در تجریش تهران + فیلم

مهسا در پیکان عروس وحید شد / او با مردان عرب سروسری داشت!

آخرین اعترافات راننده لندکروز و ضارب پلیس در شیراز + فیلم

تجاوز پسر 13 ساله به دختر 20 ساله + عکس

دختر 12 ساله قربانی اقدام شرم آور نامزد خواهرش ! + عکس

خرید و فروش شیطان زیبا در تهران + فیلم

خودکشی دختر 12 ساله بعد از بازی مومو +عکس

من عروس10 روزه هستم!/ کیوان از همان شب عروسی درخواست عجیبی دارد+عکس

درخواست عجیب مرد تهرانی که اصلا بچه دار نمی شد / زن موقتم می گوید از من آبستن شده است!

اعتراف تلخ روسپی 300 هزار تومانی !

تجاوز به زینب 17 ساله در خانه مجردی شرور معروف + فیلم گفتگو با دختر

زن صیغه ای از مردی که عقیم بود، باردار شد! / مرد به دادگاه شکایت کرد

کدخبر: 413648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟