به گزارش رکنا، حمید محمدی که هم‌اکنون در مکه به سر می‌برد، با بیان این‌که خروج تدریجی زائران از مکه به سوی مدینه و ایران ادامه دارد، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۱۳ هزار ۵۰۰ نفر در حال حاضر در مدینه بسر می برند.

به گفته او، درحال حاضر ۶۲ هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند که با ادامه بازگشت زائران به کشور، جمعیت باقی مانده در این شهر تا پایان امشب به حدود ۵۱ هزار نفر خواهد رسید.

وی یادآور شد: نیمی از پروازها توسط هواپیمایی ایران و نیمی دیگر توسط هواپیمایی سعودی انجام می‌شود که خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی در بازگشت زائران وجود نداشته و برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است.

رییس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت سلامت زائران ایرانی، گفت: تا کنون مشکل خاصی در امور درمانی زائرا ایجاد نشده است و تمهیدات درمانی برای زائرانی که دچار بیماری شوند نیز تا آخرین روز حضور آن‌ها در عربستان ادامه دارد.

محمدی افزود: متاسفانه تاکنون ۹ نفر از زائران به دیار حق شتافته‌اند که با توجه به وضعیت درمان و تعداد فوتی‌ها، روند کاهشی را نسبت به سنوات قبل تجربه کرده‌ایم.

امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف شدند. نخستین گروه از زائران روز ۲۷ تیرماه به مدینه منوره وارد شد. پرواز برگشت زائران از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریورماه و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان از پنجم شهریورماه آغاز شده است. برگشت زائران تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.

کدخبر: 413002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟