معاون اجتماعی بهزیستی کشور از وجود 100 کمپ غیرمجاز با هزینه های پایین در استان تهران خبر داد و گفت: خانواده‌ها باید به دادگستری، نیروی انتظامی و بهزیستی مراجعه و از این کمپ ها طرح شکایت کنند.

فرید براتی گفت: از 7 هزار مرکز ترک اعتیاد 1200 مرکز از بهزیستی مجوز داشته و مابقی تحت‌نظر وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: 1198 مرکز اقامتی میان‌ مدت در قالب کمپ، 34 مرکز اقامتی بلندمدت و 17 مرکز مربوط به معتادان متجاهر و بی‌خانمان در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

فرید با اشاره به اینکه مدت اقامت معتادان در مراکز اقامتی 6 ماه بوده و پس از آن برای اشتغال به چرخه جامعه برمی‌گردند، گفت: برای معتادان متجاهر 620 مرکز تحت‌نظر بهزیستی فعال شده است.

وی در مورد فعالیت کمپ‌های غیرمجاز، گفت: با وجود اینکه تعداد آنها کم شده اما هنوز هم وجود دارند به طوری که در استان تهران صد کمپ غیرمجاز فعالیت می‌کنند که گاهی به خاطر هزینه‌های پایین مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد بهتر است خانواده‌ها به دادگستری، نیروی انتظامی و بهزیستی مراجعه و شکایت کنند و این کمپ‌ها فرصت یک ماهه دارند تا برای اخذ مجوز خود اقدام کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: 10 تا 20 درصد معتادانی که برای درمان مراجعه می‌کنند پاک می‌مانند اما متأسفانه بقیه آنها دوباره به سمت اعتیاد برمی‌گردند و برای افزایش تعداد افراد پاک باید حمایت‌های بیشتری مانند توانمندسازی، جامعه‌پذیری، تأمین مسکن و اشتغال آنها انجام دهند که بهزیستی در این راستا فعالیت خود را آغاز کرده است و 14 مرکز توانمندسازی امسال راه‌اندازی شده است.

کدخبر: 411302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟