مسئله فیلترینگ در فضای مجازی برخورد نادرستی است

سید عزت الله ضرغامی روز یکشنبه در همایش مجاهدان سایبری با حضور فعالان فضای مجازی استان خراسان جنوبی در بیرجند گفت: ملت همه با هم هستند و باید وحدت داشته باشند و با همکاری با یکدیگر کشور را جلو ببرند، مگر در موارد خاص که تنها یک بار رهبری بحث مرزبندی را مطرح کردند و آن هم موضوع فتنه بود که معظم له فرمودند با ضدانقلاب و سلطنت طلب مرزبندی کنید.

وی افزود: آحاد ملت مرزبندی ندارند و به گونه ای هستند که ما در ارتباط با مردم و نخبگان و موضوعات مختلف نباید اجازه قطب بندی و دوقطبی شدن جامعه را بدهیم.

ضرغامی افزود: فضای مجازی از موضوعاتی است که هم توسط دشمن و هم دوستان ناآگاه که به شکل ابزاری به این فضا نگاه می کنند در این حوزه دوقطبی ایجاد می کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: به عبارت دیگر می گویند عده ای در کشور به فضای مجازی اعتقاد داشته و به باز بودن و کنش گری در این فضا اعتقاد دارند و معتقدند این کار موجب رشد کشور می شود و عده ای هم به فضای مجازی اعتقاد نداشته و اگر بتوانند همه چیز را بسته و ممنوع می کنند.

وی گفت: اگر فضای مجازی نبود خودمان وظیفه ایجاد آن را داشتیم و مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند که محدودیت ایجاد کردن در این حوزه ها نه ممکن و نه صحیح است.

ضرغامی اضافه کرد: در فضای سیاسی و رسانه ای به گونه ای مطرح می شود که دو جریان در کشور وجود دارد که یک جریان معتقدند فضای مجازی باید باز باشد و جریان دیگر اعتقاد به بسته بودن آن دارد که در مسائل دیگر مثل موسیقی و رفتن زنان به استادیوم هم همین مسائل را مطرح می کنند و این قسم موضوع که ظرفیت دوقطبی شدن را ندارد به دلیل انتخابات و جریان های سیاسی تبدیل به دوقطبی می کنند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: نظام، حاکمیت و مقام معظم رهبری نه تنها نگاه محدودیت نداشته بلکه نگاه استفاده حداکثری و همه توانمندی و ظرفیت فضای مجازی است.

وی افزود: مسئله فیلترینگ موضوع بعدی در بحث فضای مجازی است که این شکل برخورد با موضوع منشوری و چندبخشی نه تنها در فضای مجازی بلکه در همه عرصه های دیگر برخورد نادرستی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمن در وهله نخست یک کلیدواژه را مشخص کرده و از موافقان و مخالفان نظرخواهی می کند، قبل از اینکه مشخص شود موضوع اصلی چیست صف بندی های مخالف و موافق ایجاد می شود.

ضرغامی تصریح کرد: در بحث فیلترینگ بعضی نیروهای انقلابی را دیده ام که تا راجع به فیلترینگ صحبت می شود احساس می کنند باید نظر موافق در خصوص فیلترینگ داشته باشند و یک آدم اگر بگوید من مخالف فیلترینگ هستم که این نظرسنجی موافق و مخالف صحیح نیست.

وی گفت: هر کار صحیحی که در کشور انجام شود مستلزم مقداری فعالیت ایجابی و سلبی دارد این دو رویکرد است که باید هماهنگ با هم انجام شود و در دنیا همه کشورهایی که رشد کردند در هر پدیده ای که وارد شدند با آن به شکل سلبی و ایجابی برخورد کردند تا توانستند یک صنعت بومی خود را توسعه دهند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: اگر بحث کالای ایرانی مطرح می شود فقط جنس نیست، خدمات ایرانی را هم شامل شده و باید از خدمات ایرانی مانند کالای ایرانی مراقبت کنیم تا مدیریت شود.

ضرغامی اظهار داشت: برخی مصوبات شورای عالی فضای مجازی دچار ایراداتی می‌شود که هماهنگ جلو نمی‌رود و حرفی که باید به صورت روشن بیان شود، بطور غیرشفاف بیان شده و مردم را سرگردان می کند.

وی گفت: هنوز برای شبکه ملی اطلاعات، اقدام درخوری شکل نمی‌گیرد که پیام‌رسان‌ها می‌آید و هر گونه سرویسی به پیام‌رسان خارجی داده می‌شود و بخش زیادی از پهنای باند کشور را در اختیارش قرار می‌دهند در صورتی که باید برای نحوه استفاده از آن راهکار ارائه شود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس سیم و تلفن است و هنوز فضای مجازی به درستی تعریف نشده، فضای مجازی تحولی عجیب و اعجازگونه است و در تاریخ بشر هیچ اختراعی بالاتر از آن وجود نداشته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: باید منتظر پیامدهای استفاده از فضای مجازی برای نسلی که در این فضا هست، باشیم و اقدامات ایجابی و سلبی در فضای مجازی باید با هم انجام گیرد.

وی افزود: به لحاظ مسائل حقوقی در فضای مجازی عقب‌ماندگی داریم و اروپا و آمریکا به سرعت مسائل حقوقی را در خصوص فضای مجازی در کشورشان انجام می‌دهند به گونه‌ای که مدتی پیش، رئیس فیس‌بوک را در سنای آمریکا محاکمه کردند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اضافه کرد: جنگ تمام عیاری امروز بین دنیای مقاومت و جمهوری اسلامی با تمام استکبار، آمریکا و وابستگانش در منطقه و دنیا در حوزه سایبری مطرح است و برخی از افراد دوقطبی جنگ نظامی را مطرح می‌کنند که نادرست است چراکه دشمنان می دانند اگر جنگ نظامی شود، نابود می‌شوند.

ضرغامی گفت: تا این مردم و رهبری و توانمندی هست، جنگ نظامی نمی‌شود بلکه با جنگ سایبری تمام عیار مواجهیم و آمریکایی‌ها، مرکز سایبری را در عربستان راه‌اندازی کردند و آن را اداره می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مرکز یادشده علیه دیگر کشورهای به خصوص جمهوری اسلامی ایران، به صورت انبوه تولید محتوا دارند، شایعه درست می‌کنند و بهترین موفقیت‌های انقلاب اسلامی را زیرسوال می‌برند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: این مرکز یکی از پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه است و تا هفتاد درصد پیام‌هایی که رهگیری می‌شود، از این مرکز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تنها در 2 سال نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به اندازه تمام زمان دوران پهلوی و حتی قبل از آن، در کشور راه احداث شد ولی دشمن با استفاده از فضای مجازی به جامعه القا می‌کند که نمی‌توانیم کاری کنیم و اسلام جز بدبختی چیزی نیاورده و هرچه داریم تصادفی و شانسی بوده است.

وی گفت: اگر ولی فقیه در جامعه نباشد، کسی حرف دیگری را قبول نمی‌کند چراکه در پناه او کشور آرامش دارد و او کشور را نگه می‌دارد ولی دشمنان در فضای مجازی منتشر می‌کنند که مشکلات از ولایت فقیه است در حالی که مشکلات به دلیل این است که مدیران اجرایی به سخنان رهبری گوش نداده و ضعیف عمل کردند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اضافه کرد: اگر توسط چند نفر اعتراض به مشکلات صورت گیرد، دشمنان چند نفر را وارد جمعیت می‌کنند تا علیه ولی فقیه و به نفع سلطنت شعار دهند، سپس فقط همین شعارها را در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره منتشر می‌کنند.

ضرغامی گفت: اقدامات مجاهدان سایبری مانند دفاع مقدس است و جنگ با همه قدرتش در فضای مجازی جریان دارد اما ما اتاق جنگ نداریم.

وی افزود: در قم عده‌ای از روحانیت برای مشکل معیشتی مردم تظاهرات کردند و در این بین، یک نفر دست نوشته ‌ای غلط را بلند کرد که همه از جمله مراجع تقلید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آن برخورد کردند اما دشمنان، آن را رها نمی‌کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنان شلی پوست صورتشان را بدون جراحی سفت کنند!

غوغای مرگ تلخ دختر 14 ساله در بیمارستان معروف یزد! + عکس

مردان سردمزاج با خوردن این غذا قوی می شوند! + جزییات

سخنان نوید محمدزاده جنجال به پا کرد!

قاضی "محمود سعادت" و "مجید شکاری" منحرف و رشوه گیر بودند

فوری / سقوط مرگبار هواپیمای ایرانی در دزفول

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

این قصاب تهرانی زنش را در خیابان سلاخی کرد!

«مجید دختر» و «حسین دوقلو» را می شناسد؟! / آنها در جنوب تهران چه کردند!

حبس ابد برای فوتبالیست مشهور ایرانی + گفتگو و عکس

زنم را با مجید داخل یک سمند دیدم ! / قصاب زنش را در پاسداران تهران سلاخی کرد + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

فیلم گفتگو با 3 جوان چاقوکش در سعادت آباد + فیلم لحظه زورگیری وحشیانه

پایان جولان 2 پسر با موتور شیطانی در تهران + فیلم صحنه سرقت

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

آوار مرگ/ فاجعه غمبار در مشهد + تصاویر

پسرم را دستگیر کنید! / درخواست عجیب یک مادر

پایان پرسه زنی های تبهکار پژو سوار در تهران + فیلم دوربین مداربسته

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

آخرین خبر از وضعیت نازنین زهرا دختر مرندی + گفتگو با مادر دختر بچه و فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

اسفندیار رحیم مشایی لباس خود را در دادگاه از تن در آورد ! + فیلم

کدخبر: 410795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟