به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، با استناد به پرونده‌های مفتوح این نهاد حمایتی در حال حاضر ۴۲ کارفرمای ایرانی بابت حوادث Accidents فوتی و ۳۸ صاحب‌کار به دلیل موضوعات ساختمانی منجر به جرح در بند زندان Prison حضور دارند که به دلیل عوارض ناشی از این حوادث و مبلغ سنگین محکوم‌ٌبه در این قبیل پرونده‌ها در مجموع ۸۰ مددجو با رقم بدهی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حبس بسرمی‌برند.

رقم بدهی ثلث پرونده‌های موجود به دلیل ایراد جراحت دماغی و نخاحی به مراتب از دیات نفس سنگین‌تر بوده و لذا با نهایت همکاری مجموعه‌های خیریه‌ای، چون ستاد دیه، اما به دلیل تعیین سقف حمایتی از هر مددجو، بسیاری از این افراد علی‌رغم تامین بخشی از بدهی ممکن است تا مدت‌ها در حبس باشند.

اولویت رسیدگی به پرونده‌های این کارفرمایان، نه حمایت مستقیم از مسبب بلکه بیشتر با هدف تامین بخشی از هزینه‌های درمانی و پزشکی آسیب‌دیدگان یک حادثه Incident کارگاهی صورت گرفته و رعایت احوال خانواده این مصدومان اختصاصا در این قبیل پرونده‌ها از جنبه حبس‌زدایی پررنگ‌تر است.

طبق استعلام به عمل آمده از سوی گروه‌های تحقیق ستاد‌های دیه استانی بیشتر این زندانیان خود کارگران ساده‌ای هستند که تنها به دلیل توفیق در گرفتن یک سفارش کاری مربوط به بهسازی یا انجام اقدامات تاسیساتی در یک ساختمان در حال احداث، از چند دوست یا آشنا برای همکاری دعوت به عمل آورده‌اند، اما به دلیل بی توجهی به ایمنی حوزه کار یا بی اطلاعی از برخی فروض قانون Law کار، با وقوع یک حادثه گرفتار بدهی‌های چند ده میلیونی و گاه چند صد میلیونی شده‌اند.

با استناد به پرونده‌های موجود و بایگانی شده در این نهاد حمایتی می‌توان گفت: قریب به اتفاق مشکلات بدهکاران دیه ناشی از حوادث کار به خساست سرکارگر یا به اصطلاح کارفرما در بیمه کردن نیرو‌های تحت اختیار خود باز می‌گردد، موضوعی که اگر خساست بی‌جا در قبال آن اعمل نمی‌شد قطعا شاهد این تعداد پرونده با این میزان از بدهی‌های سنگین نبودیم.

امروز اگرچه ۸ استان کشور فاقد زندانی Prisoner بدهکار دیه ناشی از حوادث کارگاهی هستند، اما در مقابل، فارس با میزبانی از ۱۵ محکوم، گلستان با ۱۰ بدهکار و اصفهان با ۷ مددجو بیشترین محبوس دیه را دارند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

«مجید دختر» و «حسین دوقلو» را می شناسد؟! / آنها در جنوب تهران چه کردند!

حبس ابد برای فوتبالیست مشهور ایرانی + گفتگو و عکس

زنم را با مجید داخل یک سمند دیدم ! / قصاب زنش را در پاسداران تهران سلاخی کرد + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

فیلم گفتگو با 3 جوان چاقوکش در سعادت آباد + فیلم لحظه زورگیری وحشیانه

پایان جولان 2 پسر با موتور شیطانی در تهران + فیلم صحنه سرقت

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

آوار مرگ/ فاجعه غمبار در مشهد + تصاویر

پسرم را دستگیر کنید! / درخواست عجیب یک مادر

پایان پرسه زنی های تبهکار پژو سوار در تهران + فیلم دوربین مداربسته

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

آخرین خبر از وضعیت نازنین زهرا دختر مرندی + گفتگو با مادر دختر بچه و فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

اسفندیار رحیم مشایی لباس خود را در دادگاه از تن در آورد ! + فیلم

کدخبر: 410624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟