سمیه حاجوی، شهردار و قائم مقام منطقه 7 گفت: با توجه به افزایش نیاز شهروندان به دام جهت قربانی به مناسبت عید سعید قربان طرح عرضه بهداشتی دام در منطقه 7 انجام می شود.

وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل دسترسی آنها به دام سالم و بهداشتی و جلوگیری از آلودگی های ناشی از عرضه غیر بهداشتی دام جایگاهی واقع در خیابان شهید بهشتی، نرسیده به خیابان شهید مفتح شمالی، محل سابق لجستیک ارتش راه اندازی خواهد شد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه این طرح با هدف جلوگیری از آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی، تمرکز عرضه کنندگان دام و همچنین رفاه حال شهروندان انجام می شود، خاطرنشان کرد: جایگاه عرضه بهداشتی دام در سه بخش فرهنگی، عرضه دام و قربانگاه ایجاد خواهد شد تا شهروندان ضمن دسترسی به دام سالم و بهداشتی و با قیمت مصوب از برنامه های فرهنگی برگزار شده در محل جایگاه نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به حضور دامپزشک در این جایگاه یادآور شد: رعایت موازین بهداشتی در این مراکز برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام قابل توجه است. همچنین عرضه و ذبح بهداشتی و شرعی دام و حفظ بهداشت محیط زیست و زیبابی شهر از مواردی است که به آن توجه شده است.

به گفته حاجوی با هماهنگی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران دام زنده پس از کنترل بهداشتی از دامداران معتبر به این محل منتقل شده و در روز عرفه و عید سعید قربان به متقاضیان عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نظر گرفتن پارکینگ اختصاصی ویژه متقاضیان، غرفه های بانک شهر، ساماندهی، بازیافت، فضای سبز، آتش نشانی و اورژانس از دیگر اقداماتی است که از سوی این منطقه در محل عرضه بهداشتی دام منطقه آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

 

کدخبر: 409418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟