به گزارش رکنا، سید محمدکاظم نظری روز پنجشنبه در نشست شورای ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: مجاهدت ها و فداکاری های شهدا، رزمندگان و آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بر هیچ فردی پوشیده نیست.

وی افزود: جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد مشکلات متعددی دارند که متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان موظف به تلاش و اقدام جدی تر برای کاهش آنها هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایثارگری این استان بحث اشتغال است که هر چند گام های مهمی برای کاهش آن برداشته شده اما ناکافی به نظر می رسد.

نظری عنوان کرد: قانون Law جامع خدمات ایثارگران با وجود شرایط نامناسب اقتصادی کشور و داشتن بار مالی زیاد در دولت تدبیر و امید اجرا شد که بیانگر توجه ویژه مسئولان اجرایی کشور به جامعه ایثارگری است.

وی ابراز داشت: بالا بودن هزینه های درمانی و پزشکی جزو دغدغه های مهم والدین شهدا در کهگیلویه و بویراحمد است که باید پیگیری های لازم برای کاهش آن انجام شود.

نظری گفت: برنامه های مربوط به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به طرز باشکوه و با حضور گسترده مردم و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به هر کدام از والدین مسن شهدای این استان ماهانه 10 میلیون ریال حق پرستاری پرداخت می شود.

سید منصور موسوی اظهار داشت: برای 290 نفر از جانبازان زیر 25 درصد کهگیلویه و بویراحمد که وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند مستمری ماهانه برقرار شده است.

وی افزود: خدمات رسانی بهینه دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری کشور و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کمبود اعتبارات بوده که کاری ارزشمند و تحسین برانگیز است.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران نیز گفت: سال 1392 تاکنون 845 نفر از فرزندان جامعه ایثارگری این استان در دستگاه های اجرایی مشغول به کار شدند.

سید محمود داربام اظهار داشت: مجوز بکارگیری 100 نفر از فرزندان شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دستگاه های اجرایی این استان سال 1391 از سوی دولت صادر شد.

وی افزود: این افراد سال گذشته در قالب طرح کارورزی به تعدادی از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و تا پایان امسال نیز به صورت شرکتی مشغول به کار خواهند شد.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.

 

کدخبر: 408454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟