به گزارش گروه اجتماعی رکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، معاون فرهنگی قوه قضاییه در نشست شورای قضایی استان گیلان که با موضوع بررسی راهکار‌های طرح تکریم ارباب رجوع برگزار شده بود، کاهش منازعات و مخاصمات مردم، کاهش تعداد پرونده‌های قضایی و کاهش آمار زندانیان را از کارکرد‌ها و اثرات ارتقای فرهنگ در جامعه برشمرد و تصریح کرد: احقاق حق و اقناع اندیشه و فکر مردم ثمره یک کار فرهنگی مطلوب است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، آن را نتیجه تسری اخلاق حرفه‌ای و معنویت سازمانی در دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: رضایتمندی و کسب اعتماد مردم همواره از اولویت‌های مسئولان قضایی است که به طور حتم آن را در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه با تبریک ایام ذی الحجه گفت: عید قربان نماد قربانی نفسانیت انسان و تقرب به درگاه الهی است.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در سخنانی، نظارت درونی را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: گروه‌های مختلفی در قالب هیئت‌های ارزشیابی قضات و کارکنان، حقوق شهروندی و ممیزی علمی به طور مستمر از واحد‌های قضایی بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار می‌گیرند.

وی ارتباط سازنده و تعامل قانونمند در مسیر وحدت دستگاه قضایی با نهاد‌های اجرایی در استان را مطلوب دانست و گفت: مسائل و مشکلات خرد و کلان استان در جلسات مستمر با دستگاه‌های دولتی بررسی شده و تلاش می‌شود تا در چارچوب قانون Law به آن رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان، املاک و اسناد را از مهمترین موارد اختلافات بین مردم و مراجعه آنان به محاکم قضایی در کشور بیان کرد و افزود: ساماندهی دو حوزه اسناد و املاک موجب کاهش بخش قابل توجهی از پرونده‌های قضایی می‌شود.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان با تقدیر از رئیس کل و معاون فرهنگی دادگستری استان گیلان برای فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی، لوحی را به رسم قدردانی از فعالیت‌های انجام شده به آنان اهدا کرد.

 

 

کدخبر: 408231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟