ممنوعیت استفاده از لوازم التحریر خارجی در مدارس

ششمین نمایشگاه ایران نوشت امروز با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و مدیرکل فرهنگی و هنری این وزارتخانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

بطحایی در این مراسم به بحث آثار اقتصادی استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: عنوان می‌شود گردش مالی بازار Store لوازم التحریر ۴ هزار میلیارد تومان است البته حدس بنده بازار ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل را ایجاد می‌کند؛ این عدد بزرگی است و نباید به سادگی از کنار آن بگذریم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به بیکاری باز می‌گردد، افزود: عنوان می‌شود سهم تولیدکنندگان داخلی از این بازار لوازم التحریر، تا ۱۰ درصد است.

بطحایی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش خود را مکلف به حضور در این عرصه می‌داند، به این دلیل است که بازار ۶ هزار میلیارد تومانی دارد که می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل ایجاد کند و این فرصت شغلی به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.

وی به بار فرهنگی لوازم التحریر اشاره کرد و افزود: بار فرهنگی لوازم التحریر برای ما بیشتر اهمیت دارد زیرا نوشت‌افزار حامل بار فرهنگی برای دانش‌آموزان است حتی ترکیب رنگ‌ها آثار مثبت و منفی دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کشور ما بیش از هر کشوری دارای قهرمان در عرصه‌های مختلف است و ما نیاز به الگوسازی از سوی کشورهای خارجی نداریم.

وی ادامه داد: این دو بخش با بخش سلامت موجب شد که مسؤولانه‌تر وارد حوزه فرهنگی شویم و همه ما در بخش‌های مختلف مسؤولیم؛ در سال‌های اول انقلاب، استفاده از کالای ایرانی یک فضیلت بود و آنهایی که کالای خارجی داشتند در انباری گذاشته بودند ولی کم‌کم کالاهای تجملی تبدیل به فضیلت شد.

بطحایی افزود: ۱۴ میلیون دانش‌آموز داریم و ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش دارند و اقدامات فرهنگی موثری می‌توانیم در آموزش و پرورش انجام دهیم.

وی به اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: استفاده از کالای ایرانی در بوفه مدارس و فروشگاه ‌های مرتبط با آموزش و پرورش از اقدامات است و ما اعلام کردیم به هیچ عنوان در فروشگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش نباید کالای خارجی عرضه شود.

وزیر آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی که دارای نماد خارجی باشند در مدارس تأکید کرد و افزود: به عنوان مثال دانش‌آموزان نباید از کوله‌پشتی‌ها و لوازم التحریری استفاده کنند که نماد خارجی را تبلیغ می‌کنند و در این مسیر به کمک والدین نیاز داریم.

وی تصریح کرد: توجیه دانش‌آموزان و والدین در استفاده از کالای ایرانی از دیگر اقدامات است به طوری که رغبت به خرید لوازم التحریر ایرانی بیشتر شود.

بطحایی به ایجاد سامانه‌‌ای برای معرفی کالای با کیفیت و استاندارد ایرانی به خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: باید نمایشگاه دائمی در آموزش و پرورش داشته باشیم زیرا دسترسی به کالای ایرانی سخت است اما کالای خارجی به وفور مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: رقابت ناجوانمردانه بین کالای ایرانی و خارجی وجود دارد و ما نیازمند کمک بخش‌های دولتی هستیم؛ باید به کالای ایرانی رانت دهیم تا بتوانند این فاصله را کاهش دهند و باید از کالای ایرانی حمایت شود و فرصت بهتر ‌و بیشتر فراهم شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جنجال نماینده تهران بر سر دخترش/ او بیکار است ! + تصویر

جانبازایرانی اشتباهی به افغانستان دیپورت شد ودرسرمای غربت یخ زد!+عکس

فیلم حمله مرد متجاوز به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

تجاوز شنیع به دخترجوان در حمام!

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

تجاوز آقای دکتر به بیمارانش در مطب! + عکس

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

کدخبر: 407599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟