زائران اربعین بدون ویزا به مهران نروند

سردار محسن فتحی‌زاده در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: نیروی انتظامی مانند سال‌های گذشته با تمامی امکانات و تجهیزات در اربعین حضوری فعال دارد و تامین امنیت و آرامش برای تردد زوار اولویت اول نیروی انتظامی است.

تردد بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران

وی با اشاره به تردد بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران، تصریح کرد: ایجاد لایه‌های کنترلی در مرز مهران نسبت به سال گذشته بیشتر می شود و از مردم تقاضا داریم بدون ویزا و گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند.

زائران اربعین بدون ویزا حتی اجازه تردد در شهرهای مرزی را نخواهند داشت

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: قطعا زائران بدون ویزا مانند سال های گذشته به شهرهای خود بازگشت داده می شوند و امسال نیروی انتظامی با ایجاد لایه‌های بیشتر کنترلی اجازه تردد به زائران بدون ویزا حتی به داخل شهرهای مرزی هم نخواهد داد.

امید به بازگشایی گذر مرزی چنگوله قبل از اربعین

قاسم سلیمانی‌ دشتکی، استاندار ایلام در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در سال‌ گذشته، اظهار کرد: سال گذشته اربعین با سلامت و نظم قابل قبولی برگزار شد و این انتظارات را بالا برده است که امسال بایست بهتر از قبل ظاهر شویم.

وی ادامه داد: ما مشکلات سال گذشته را احصاء کرده‌ایم و در صدد رفع آنها برآمده‌ایم و البته شرایط جدید نیز نیازمند تمهیدات جدیدتر است که باید اهتمام لازم را داشته باشیم.

استاندار ایلام به رفت و آمدهای بین مقامات عراقی و ایرانی در موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته در مجموع چهار دیدار بین نمایندگان عراقی با ما صورت گرفته است که حاصل این رایزنی ها منتج به دستاوردهای خوبی شده است.

سلیمانی ادامه داد: در راستای زیرساخت های دو بازارچه و گذر مرزی چیلات و چنگوله تلاش قوی داشته‌ایم که در مورد مرز چنگوله قرار است تا قبل از اربعین این گذر مررزی برای تردد تجار و زوار باز شود.

وی تصریح کرد: علی رغم اقدامات خوب ما در ایجاد زیرساخت‌های مرز چیلات اما طرف عراقی نتوانسته است هم پای ما در قسمت شهابی کار انجام دهد و رایزنی‌های ما برای این مهم ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در استان گذر مرزی چیلات را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این مرز که مورد تاکید وزیر کشور نیز قرار گرفته است در صورت گشایش می تواند ضمن کاهش بار تردد زوار به تعدیل جمعیت سیال زوار در استان کمک کند.

ایجاد زیرساخت و برنامه‌ریزی منسجم تردد زائران را تسهیل می‌کند

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در راستای سلامت مراسم اربعین است و در این راستا یکی از رهبردهای ما ایجاد تسهیل در تردد زوار است، قسمتی از این تسهیل با ایجاد زیرساخت ها اتفاق می افتد و قسمت دیگر با برنامه ریزی منسجم ما صورت می پذیرد.

استاندار ایلام خواستار قانونمند شدن ورود و خروج زوار از مرزهای کشور شد و گفت: تقاضای ما این است که تمهیداتی در نظر گرفته شود که در همان ابتدا تردد زوار در داخل و قبل از رسیدن به استان کنترل شود و کسانی که به قصد عبور از مرز به ایلام مسافرت می کنند و دارای ویزا نیستند از ورود آنان جلوگیری شود.

تاکید بر مردمی برگزار شدن مراسم اربعین

سلیمانی افزود: امسال بصورت ویژه بر مردمی برگزار شدن مراسم اربعین تاکید داشته‌ایم و در این راستا برنامه‌ریزی شده است که موکب‌ها توسط مردم دایر شوند و دستگاه‌های اجرایی صرفا زیرساختهای اربعین را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان بر تمهیدات لازم در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین مراسم بزرگی در استان که تردد بیش از ۴ میلیون زائر را در بر می گیرد نیازمند توجه ویژه همه دستگاه‌های متولی مخصوصا دستگاه‌های نظامی و انتظامی و امنیتی است که همچون سالهای گذشته با سلامت و امنیت کامل این مراسم عظیم برگزار شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سکته کردن زن جوان هنگام دیدن فیلم غیر اخلاقی

جنجال نماینده تهران بر سر دخترش/ او بیکار است ! + تصویر

جانبازایرانی اشتباهی به افغانستان دیپورت شد ودرسرمای غربت یخ زد!+عکس

فیلم حمله مرد متجاوز به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

تجاوز شنیع به دخترجوان در حمام!

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

تجاوز آقای دکتر به بیمارانش در مطب! + عکس

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

 

کدخبر: 407589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟