به گزارش رکنا، عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۱۷ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام کشور با تنش‌ آبی و مشکلات ناشی از یک دهه خشکسالی رنج می‌برد، گفت: برای حل مشکل کم آبی 17 شهر استان که در وضعیت بدی قرار دارند نیز اقدامات زیادی نظیر حمل آب با تانکر، حفر چاه‌های جدید، تجهیز و اجرای خط انتقال، اجرای پروژه‌های آبرسانی و استحصال آب در دستور کار است‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: برای تامین اعتبار لازم و تکمیل بخشی از طرح‌های آبرسانی روستایی و سیار روستایی، مبلغ 145 میلیارد و 469 میلیون ریال در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار خواهد گرفت‌.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این، امسال مبلغ 504 میلیارد ریال نیز برای مقابله با خشکسالی به شرکت‌های آب و فاضلاب فارس، آب منطقه‌ای فارس و آب و فاضلاب شیراز تعلق خواهد گرفت تا در زمینه تکمیل طرح‌های آبرسانی هزینه شود.

او گفت: همچنین بخشی از رقم 400 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده برای آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان های کشور به اداره کل امور عشایر استان فارس پرداخت خواهد شد.

رحیمی گفت: امیدواریم با تخصیص این اعتبار و تجمیع آن با دیگر اعتبارات ملی و استانی بتوان از کمبود آب آشامیدنی استان کاست و مشکلات مردم را حل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بدون اعلام عدد گفت: سهم قابل توجهی از اعتبار 10 تریلیون و 200 میلیارد ریالی که برای رفع تنش آب آشامیدنی در مناطق مختلف کشور مصوب شده به این استان اختصاص یافت‌.

رحیمی گفت: این رقم از محل اعتبارات ماده 10 قانون Law تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و برای رفع تنش آب آشامیدنی در مناطق کشور مصوب شده که با پیگیری‌ های مدیریت ارشد فارس، بیشترین سهم به این استان تعلق گرفت‌.

کدخبر: 405839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟