احتمال حذف طرح ترافیک خبرنگاران از سال آینده

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی اعطا صبح امروز در نشست خبری خود در مورد بازنشستگی شهردار تهران گفت: نام افشانی در لیست اولیه بازنشستگان شهرداری نیست.

وی در مورد اینکه افشانی بازنشسته است یا نه؟ با بیان اینکه در این مدت بحث و گفت‌وگوهای زیادی شده است،‌ گفت: از همه رسانه‌ها درخواست می‌کنم که به ثبات مدیریتی شهرداری تهران توجه داشته باشند.

وی افزود: در بررسی اولیه مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان، شهردار تهران مشمول مصوبه نمی‌شد چرا که در بند "الف" تا "ج" قانون Law مدیریت کشوری، شهردار نیز در بند "ج" همتراز افرادی که مستثنی بودند قرار گرفت اما حالا در قانون جدید کلمه "هم ترازی" حذف شده و در هیچ جای مصوبه نیز بندی در خصوص اینکه موارد قبلی در قانون جدید نقض یا ملغی می‌شود نیز ذکر نشده است.

وی افزود: اگر ابهاماتی در این زمینه وجود داشته باشد در ابتدا باید منتظر تایید مصوبه از سوی شورای نگهبان باشیم و اگر ابهامی وجود داشته باشد، از مسیر رفع ابهام یعنی استفساریه از مجلس، عبور می‌کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه افشانی ایثارگر و رزمنده است؛ اما میزان جانبازی وی آنقدر نیست که مشمول استثنائات شود، گفت: با این حال می‌توان برای رفع ابهام از مسیر استفساریه عبور کرد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا در ادامه نشست خبری خود در مورد عدم انتشار نام رسانه‌های دریافت کننده طرح ترافیک، تصریح کرد: قاعده بر این است که محرمانگی در لیست طرح ترافیک نداریم و می‌بایست اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک به صورت دقیق منتشر می‌شد. البته مقداری کشمکش در مورد طرح ترافیک وجود داشت؛ اما انتشار نام دریافت کنندگان اتفاق خوبی است که تا کنون رخ نداده بود.

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل لیستی از افرادی که طرح ترافیک بدون ضابطه دریافت کرده‌اند در اختیار شورا قرار داده است، گفت: در خبرها آمده است که معاونت حمل و نقل افرادی که بدون ضابطه طرح ترافیک دریافت کرده‌اند را شناسایی کرده و طرح برخی از آنها را ابطال کرده است.

اعطا در مورد لیست ۹۱ نفره بازنشستگان نیز گفت: این لیست اولیه و غیر رسمی است و باید صحت سنجی شده و میزان اطمینان آن حاصل شود؛ چرا که به نظر می‌رسد معاونت منابع انسانی با عجله این لیست را تهیه کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نام مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها در این لیست نبود، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و نام وی در لیست بازنشستگان قرار داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد نورپردازی شهر تهران که به حیات شبانه کمک می‌کند نیز گفت: سازمان زیباسازی با همکاری نهادهای مربوطه طرح جامع نورپردازی شهر تهران را تهیه کرده و دستورالعمل نورپردازی تهیه شده و در قالب حیات شبانه نیز از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ماه اقداماتی انجام شده است.

وی در مورد میزان بدهی تامین اجتماعی به شهرداری که موجب مسدود شدن حساب‌های شهرداری شده است، گفت: بدهی‌های شهرداری به تأمین اجتماعی در قالب ماده ۳۷ و ۳۸ بوده است و عمده بدهی‌ها بابت عدم پرداخت حق بیمه پیمانکاران است که سازمان تامین اجتماعی از شهرداری می‌خواهد که حق بیمه پیمانکاران را از محل تضامین پیمانکار پرداخت کند که این اتفاق نمی‌افتد و سازمان تامین اجتماعی نیز حساب‌های شهرداری را مسدود می کند؛ اما دقت داشته باشید که این بدهی‌ها مربوط به گذشته است که در حال حاضر با پیگیری آقای افشانی و مساعدت آقای نوربخش مسئله با تعامل در حال رفع است.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد طرح ترافیک خبرنگاران نیز با بیان اینکه در زمان تصویب کلیات طرح ترافیک مقرر شد که به خبرنگاران ۹۰ درصد تخفیف داده شود، تصریح کرد: البته این تخصیص با تعیین سقف است و ممکن است که در سال‌های آینده نیز طرح ترافیک خبرنگاری حذف شود.

وی در مورد چرایی عدم تشکیل کمیته پایش شورای شهر، گفت: زنجیره پایش و نظارت تمام نشدنی است و جای سوال است که اگر کمیته‌ای تشکیل شود چه کسی بر این کمیته نظارت می‌کند و پایه نظارت چیست؟

اعطا با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل کمیته پایش را یکی از اعضای شورای شهر بر اساس الگوی مجلس ارائه کرد که مورد استقبال نیز قرار گرفت، گفت: اما به نظرم پایش مهمترین کاری است که رسانه‌ها انجام می‌دهند و هیچ ابزاری بهتر از این نظارت همگانی با محوریت رسانه‌ها نیست. چرا که زنجیره نظارت و پایش تمام ناشدنی است.

وی در مورد عدم ارائه پیشنهاد جایگزین مصوبه برج باغ، گفت: زمانی که لغو مصوبه برج باغ در شورای چهارم مطرح شد کسانی که در این حوزه فعالیت داشتند به کار خود سرعت دادند و به همین دلیل شاهد نابودی باغات بیشتری بودیم و خبر لغو در آن زمان موجب شدت گرفتن تخریب باغات شد و معاونت شهرداری نیز در حال تعیین جایگزین است اما قاعده فعلی ممنوعیت ساخت و ساز در باغات است.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد انتصابات در شهرداری تهران نیز با بیان اینکه شورای شهر دخالتی ندارد، گفت: اما ارزیابی شورا این است که انتصابات خوب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف افشانی مشخص نیست و چرا دارد انتصاباتی انجام می‌دهد، گفت: افشانی شهردار تهران است و با سرعت خوبی نسبت به انتصاب مدیران خود اقدام می‌کند و با جدیت کار را دنبال می‌کند.

اعطا در پاسخ به سوالی در مورد مدیران دو تابعیتی در شهرداری تهران گفت: این موضوع را اولین بار است که می‌شنوم.

وی همچنین در مورد انتخابات هیات رئیسه شورا گفت:‌ اول شهریور یک سال از مدیریت شورای شهر پنجم می‌گذرد و گزارش عملکرد نیز اعلام خواهد شد اما در مورد ترکیب هیات رئیسه تا کنون هیچ کس از اعضای فعلی انصراف نداده و هیچ یک از اعضای شورا نیز کاندیدا نشده‌اند.

وی در مورد ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن نیز گفت: شورای شهر مهلت شش ماهه‌ای به شهرداری داده بود که ساختمان‌های بیش از ۱۲ طبقه را شناسایی کند که با محوریت حریق و زلزله باید این مطالعات انجام می‌شد که علی رغم اولویت دار بودن این مسئله، هنوز محقق نشده است.

اعطا با اشاره به اثر تحریم ها بر هزینه های اداره شهر گفت: در خصوص تاثیر تحریم ها بر شهر معاونت امور برنامه ریزی بر شوراها گزارشی را تهیه کرده بود که بر اساس تجربه های سال ۹۰ تا ۹۳ است. بر اساس این تحقیقات منابع حاصل از پروانه ساختمانی که ۴۵ درصد بودجه سال ۹۷ است تحت تاثیر تحریم ها کاهش پیدا می کند. همچنین هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. پیشنهاد اولیه برخی از اعضا بازنگری در بودجه ۹۷ است و موضوعی نیز مطرح است که کمیته بودجه پیشنهادات اولیه خود را در این رابطه بدهد تا اصلاحاتی انجام شود. احتمالا تصمیم گیری در این خصوص در جلسات ابتدایی شهریور ماه انجام خواهد شد که چگونه به این موضوع پرداخته شود.

کدخبر: 405307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟