به گزارش رکنا، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، علیرضا کاظمی در آئین اختتامیه هشتمین دوره آموزشی هادیان معرفت در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج)، اظهار داشت: دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب و همچنین جریان سازی‌های فرهنگی و تربیتی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف این اتحادیه است.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف و موفق بودن در انجام وظایف نیازمند توانمندسازی دانش‌آموزان هستیم و بدون توانمندسازی موفق نخواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون شرایط کشور بسیار سخت‌ شده است البته به معنای ترس از این وضعیت نیست بلکه باید برای این جنگ اقتصادی و فرهنگی آماده شویم.

کاظمی ادامه داد: در سراسر کشور آسیب‌ها و معضلات رنج‌آور گوناگونی وجود دارد و همین مساله وظیفه روحانیت را سخت‌تر از گذشته کرده است، هر چند در شرایط فعلی کار تبلیغی و فرهنگی به مراتب دشوار‌تر از اوایل انقلاب شده است.

وی عنوان کرد: پاشیدن بذر ناامیدی و یاس در دل مردم از راهبردها و سیاست‌های اصلی دشمنان است و به همین دلیل در شرایط فعلی ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی در مردم از مسائلی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: خانواده و جامعه در تعلیم و تربیت افراد نقش دارند اما در این میان دستگاه تعلیم و تربیت بیشترین سهم را دارد، موضوعی که در طول 40 سال گذشته نادیده گرفته شده است و ما شاهد مشکلات بسیار زیادی هستیم.

کاظمی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: تحقق این سند الزاماتی نیاز دارد که تاکنون این الزامات محقق نشده است.

وی تصریح کرد: حاکم بودن فضای دانش‌اندوزی و دانش‌محوری در مدارس از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش است و این مساله باعث شده دانش آموزانی با مهارت های دینی ضعیف اما دارای دانش دینی خوب داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: باید تمرکز بر آموزش را از جامعه دور کرده و به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنیم البته کار بسیار سختی است.

کاظمی با انتقاد از سطحی‌نگری در فضای تربیتی و فرهنگی افزود: یکی از مشکلات مهم که با آن مواجه هستیم، سطحی‌نگری در فضای تربیتی و فرهنگی است که از تبعات آن همین است که خروجی فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هزینه و سرمایه‌گذاری انجام شده، نیست.

وی توسعه و ترویج امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از کالای ایرانی و همچنین برنامه‌ریزی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌ها و اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در سال جاری برشمرد.

کدخبر: 404549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟