به گزارش گروه اجتماعی رکنا، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور ما مثل سایر کشورها، وقوع انواع حوادث Accidents و تصادفات جاده ای است.

وی در ادامه تصریح کرد: عامل اول مرگ و میر در کشور ما بیماری های قلبی و عروقی بوده و پس از آن تصادفات جاده ای بیشترین میزان تلفات را دارد. یعنی عامل 18 درصد از مرگ و میر در کشور ما، حوادث و تصادفات جاده ای است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سالانه فوت 15 تا 16 هزار نفر از هموطنان به دلیل تصادفات جاده ای است و البته چندین برابر آمار فوق نیز بر اثر حوادث فوق دچار معلولیت های ناشی از آن گردیده و همچنین نیازمند دریافت خدمات توانبخشی می شوند.

محسنی بندپی اضافه کرد: زمانی که معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای برای فردی به وجود می آید، سایر مجموعه های دارای مسئولیت و سازمان های مردم نهاد و همچنین افراد خیر باید روند بهبودی و اجتماع پذیری این افراد را با یاری یکدیگر فراهم کنند و این کار اقدام ارزشمندی به حساب می آید.

وی همچنین یادآور شد: بر اساس ماده 75 قانون Law برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی غربالگری ژنتیک ازدواج را الزامی کرده است تا با انجام اقدامات و آزمایش های اولیه مورد نیاز از معلولیت زایی در کشور جلوگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همه مادرانی که یک فرزند معلول دارند، برای حاملگی دوم خود می توانند با حمایت سازمان بهزیستی آزمایشات ژنتیک خود را به صورت رایگان انجام دهند و از بروز اختلالات ژنتیکی در فرزند خود جلوگیری کنند.

ارتقای خدمات توانبخشی حمایت از معلولان

محسنی بندپی تاکید کرد: ارتقا بخشیدن به کیفیت خدمات حوزه توانبخشی در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت و به ویژه حمایت از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از دیگر اقداماتی است که بهزیستی در زمره فعالیت های خود قرار داده است و با جدیت آن را دنبال می کند.

وی با اشاره به افزایش تخصص کارشناسان و متخصصان حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حیطه های مختلف علمی غنی بوده و جزء دپارتمان های برتر دنیا است که روز به روز بر سطح دانش و علم مسئولان این مجموعه افزوده می شود تا در نهایت خدمات توانبخشی به صورت جامع تر ارائه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خدمات جامعه توانبخشی در زمینه مشاوره، خدمات ارتوپدی فنی و همچنین در زمینه فیزیوتراپی توسط کارشناسان متخصص مراکز توانبخشی به جامعه معلولان و توان‌خواهان ارائه می شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: بهره مندی و به کارگیری علم و تخصص حوزه توانبخشی برای تسریع روند بهبودی افرادی که در اثر سوانح و حوادث جاده ای دچار معلولیت می شوند، جزء اولویت های اجتناب ناپذیر سازمان بهزیستی کشور است.

 

کدخبر: 403924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟