برج پارامیس‌ فاقد پایان کار و گواهی ایمنی است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه Incident آتش سوزی برج مسکونی پارامیس‌ در منطقه 22 شهرداری تهران که صورت گرفت، اظهار کرد: حادثه در ساعت 15 و 26 دقیقه روز یکشنبه‌ رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات به محل اعزام شدند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گروه‌های امدادی همراه با دستگاه‌ نردبان‌، بالابر هیدرولیکی‌ و خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: ساختمانی که آتش گرفت، متعلق به تعاونی هیئت علمی دانشگاه‌ تهران است که دارای 20 طبقه و 240 واحد مسکونی است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه تنها 2 سال از زمان ساخت این ساختمان گذشته بود، افزود: به گفته رئیس کمیته ایمنی و بحران، آتش سوزی در قسمت رایزر‌های این برج رخ داده و سپس به واحدهای دیگر سرایت کرده بود.

وی تصریح کرد: آتش سوزی از طبقات پایین آغاز و به طبقات بالا سرایت کرده بود و شدت آتش و دود به حدی بود که از طبقه دوم به بعد امکان نفوذ آتش نشانان بسیار سخت شده و تنها با استفاده از دستگاه‌های تنفسی امکان پذیر بوده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه تعداد زیادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان در میان حجم بسیار زیاد دود غلیظ‌ محبوس شده بودند، تصریح کرد: گروه‌های دیگر آتش نشانی به سرعت به محل حادثه می‌رسند و پس از قطع جریان اصلی برق و گاز با بکارگیری‌ تجهیزات خاموش کننده عملیات مهار آتش را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 120 نفر را با کمک بالابر به سلامت از میان دود غلیظ خارج می‌کنند،گفت: در میان افراد نجات یافته کودک چند روزه و افراد سالخورد‌ه به چشم می‌خوردند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عملیات مهار آتش در ساعت 20:30 پایان یافت، خاطرنشان کرد: این برج پایان کار ندارد، لذا فاقد تأییدیه‌ و گواهی ایمنی از سازمان آتش نشانی است، اما عده زیادی در آن سکونت داشتند و دیدیم که سیستم‌های اطفای حریق نصب شده در ساختمان آماده کار نبودند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی به عنوان بازرسان ایمنی اجازه ورود به ساختمان‌های مسکونی را نداشته و بدین جهت امکان صدور و ابلاغ اخطار برای موارد نا ایمن ساختمان با کاربری مسکونی را ندارند.

 

کدخبر: 400607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟