به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سرهنگ نادر رحمانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در حال حاضر شاهد بارش پراکنده باران در محور هراز محدوده آمل و محور ساری_نکا در استان مازندران هستیم و در محور کرج _چالوس محدوده هزارچم نیز مه گرفتگی همراه با کاهش دید پیش بینی شده است که لازم است رانندگان برای تردد از این محدوده مقررات مربوط به رانندگی در شرایط مه آلود را رعایت کرده و حتما چراغ وسیله نقلیه خود را روشن کنند.

وی درباره وضعیت ترافیکی در جاده های کشور نیز گفت: در باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین از محدوده استاندارد تا پل Bridge فردیس و باند جنوبی آزادراه تهران - کرج در محدوده های پل فردیس تا پل کلاک و گرمدره ترافیک نیمه سنگین است که پیش بینی می شود تا یکی دو ساعت آینده از حجم آن کاسته شود.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس Police راهور ناجا همچنین درباره وضعیت جاده‌های منتهی به مناطق تحت تاثیر زلزله در کرمان و کرمانشاه نیز گفت: همکاران من در این مناطق آمادگی لازم را دارند اما مشکلی در تردد گزارش نشده است.

رحمانی درباره محورهای دارای محدودیت تردد در کشور نیز گفت: محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز تا اطلاع بعدی همچنان مسدود هستند.

وی با بیان اینکه در استان ایلام محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین به علت ریزش کوه مسدود شده و مسیر جایگزین جاده قدیم چشمه شیرین است، گفت: در استان خوزستان نیز محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل دارای ممنوعیت تردد برای وسایل نقلیه سنگین است.

به گفته رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در استان آذربایجان شرقی نیز کمربندی آذرشهر به پل غله زار به علت سیلابی شدن رودخانه و در روزهای گذشته و شکستن پایه های پل مسدود است و مسیر جایگزین از داخل شهر آذر شهر است.

وی افزود:در استان اردبیل محور گیوی -خلخال به علت نشست و رانش زمین مسدود شده و مسیر جایگزین محور خلخال -فیروزآباد است، در این استان محور ایلام-اسلام آباد هم به علت رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود شده و مسیر جایگزین محور قلاجه است.

رحمانی با بیان اینکه در دیگر جاده های کشور مشکل جوی و ترافیکی خاصی وجود ندارد، گفت: رانندگان و مسافران برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور و نیز امدادرسانی به حوادث Accidents احتمالی می توانند با شماره 88255555 تماس بگیرند.

 

کدخبر: 400313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟