به گزارش رکنا، فرزانه جوادی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی شهر تهران در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در 3 ماه نخست سال جاری 83 کودک و مادر معتاد Addicted در مراکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه مادر و کودک پذیرش شده و خدمات مود نیاز خود را دریافت کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر نیز 10 مادر معتاد به همراه کودکان خود و همچنین 4 زن باردار در مراکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه مادر و مادر کودک نگهداری می شوند و تحت مداوا قرار دارند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی شهر تهران خاطرنشان کرد: مادران معتاد بعد از پذیرش در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی و پشت سر گذاشتن دوران سم زدایی و درمان اولیه، دوره های مختلفی چون دوره مهارت آموزی در رشته های گوناگون و همچنین دوره مهارت های زندگی را سپری می کنند.

جوادی همچنین یادآور شد: در مراکز اقامتی ترک اعتیاد کودکان و مادران معتاد، مادر و کودک ساعتی از روز را در کنار هم حضور دارند و البته این موضوع بسته به حال مادر و روند بهبودی او به پیش می رود؛ چنانچه تشخیص درمانگران مراکز این باشد که مادر و کودک می توانند ساعت بیشتری را در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، این امر اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 2 مرکز اقامتی مادر و کودک در دو منطقه 5 و 15 پایتخت وجود دارد و خدمات مورد نیاز را به کودکان و مادران معتاد آنها ارائه می دهند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی شهر تهران اضافه کرد: در هر یک از مراکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه کودکان و مادران معتاد، حضور مددکار اجتماعی و روانشناس الزامی است. پرونده هر یک از مددجویان پذیرش شده توسط مددجویان بررسی شده و موارد مورد نیاز پیگیری می شود.

 

کدخبر: 400260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟