به گزارش رکنا، جواد لقمان زاده در این باره افزود: حدود 80 نفر از ساکنان محله های والفجر و پردیس شهر برازجان بدلیل ادامه دار شدن کمبود شدید آب آشامیدنی از ساعت 10 صبح امروز به مدت 30دقیقه مانع از آمد و شد خودروها به شهر برازجان از سمت جاده اهرم شدند.

وی یادآورشد: با حضور مسوولان فرمانداری ، پادرمیانی پلیس Police و توضیح مسوول اداره آب شهرستان و همکاری تجمع کنندگان جاده ورودی شهر برزجان بازگشایی شده است.

لقمان زاده اضافه کرد: با پیگیری مسوولان 24 ساعت آینده بخشی از آب آشامیدنی شهر برازجان از خط دوم تامین خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان گفت: برای توزیع یک روز در میان آب بین مشترکین در شهر برازجان حداقل روزانه باید 27هزار متر مکعب آب از طریق خط آبرسانی تصفیه خانه بوشیکان وارد شبکه شود.

وی افزود: این درحالی است که هم اینک روزانه بین 7تا 10هزار متر مکعب آب از خط آبرسانی کازرون استان فارس وارد شبکه توزیع می شود.

لقمان زاده ادامه داد: این امر باعث شده تا هم اینک هر سه روز یک بار آب بین شهروندان برازجان توزیع شود.

وی گفت: از 20 روز گذشته شهر برازجان به چهار منطقه برای توزیع آب تقسیم شده است و هر شبانه روز یک چهارم جمعیت این شهر می توانند آبگیری کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: محله های والفجر و پردیس شهر برازجان حدود سه هزار نفر جمعیت دارند.

گله مندی از نبود و توزیع آب درشهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان باعث شد تا در ماه جاری روزهای 17 و 18 تیرماه شهروندان با تجمع در میدان 17شهریور این شهر خواستار حل این مشکل شوند.

همچنین شهروندان وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز روزهای 29 و دوم تیرماه در اعتراض به کمبود شدید آب جاده اصلی بوشهر - شیراز را بستند.

شهرستان دشتستان با بیش از 100هزار نفر جمعیت قطب کشاورزی استان بوشهر است و شهر برازجان مرکز این شهرستان در فاصله 65کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

 

کدخبر: 400007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟