به گزارش رکنا، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در سفر به شمال سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان‌ها باید تلاش کنند تا در زمینه تسهیلات خود اشتغالی جوانان از سهمیه بیشتری برخوردار شوند.

وی سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را برای هر یک از زوج‌ها ١٥ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: زوج‌ها در مجموع با ۳۰ میلیون تومان می‌توانند زندگی خود را آغاز کنند.

وزیر ورزش Sport و جوانان همچنین در حوزه ورزش بیان کرد: توجه به استعداد‌های مناطق مختلف برای پیشرفت ورزش کشور مهم است به طوری که باید در مناطقی نظیر سیستان و بلوچستان پایگاه‌های استعدادیابی فعال شود.

سلطانی فر حمایت خود از ایجاد منطقه تجاری در سیستان را اعلام کرد و افزود: یکی از راه‌های برون رفت از شرایط فعلی توجه به منطقه آزاد تجاری برای سیستان و بلوچستان است که می‌تواند رونق اقتصادی در این منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنم، اما برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری سیستان حمایت و پیگیری ویژه انجام خواهم داد.

سلطانی فر بر حمایت از منطقه آزاد قشم و گیلان تاکید و ابراز امیدواری کرد این اتفاق مهم اقتصادی برای این استان‌ها هم رخ دهد.

وی بر توسعه سرمایه گذاری در ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: هزینه کردن در بخش ورزش مورد توجه صنایع قرار دارد چرا که به سوددهی می‌رسد و بازگشت سرمایه هم در آن وجود دارد، از طرفی ورزش بهترین روش برای گذراندن اوقات فراغت سالم است.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با ۲ طرح مهم خانه کشتی و سالن اختصاصی کبدی شهرستان زابل گفت: تلاش ما این است که موانع تکمیل این طرح‌ها را برطرف کنیم تا شرایط برای اتمام آن‌ها تا پایان سال آینده فراهم شود.

وی همچنین بر راه اندازی سالن چند منظوره بانوان تا ۲ سال آینده در زابل تاکید کرد.

 

کدخبر: 398686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟