خاموشی در استان قزوین کلید خورد/ شهروندان صرفه جویی کنند

سعید بهادیوند چگینی در همایش مدیریت مصرف برق و راهکارها و روش های بهینه سازی مصرف انرژی ویژه مسئولان روابط عمومی ادارات که روز دوشنبه در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: با کاهش بارندگی ها در کشور شاهد بروز مشکلاتی در حوزه تامین انرژی هم هستیم و تولید انرژی برق آبی نیز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در طول یک دهه گذشته با تولید سه برابری انرژی در مقایسه با مصرف توانستیم تابستانها را بدون خاموشی سپری کنیم اما امسال به دلیل رشد فزاینده مصرف انرژی اگر نتوانیم مصرف را کنترل کنیم با خاموشی بیشتری مواجه خواهیم بود.

خاموشی در استان قزوین کلید خورد/ شهروندان صرفه جویی کنند

خاموشی ها در قزوین کلید خورد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در کشور در سال گذشته ۵۲ هزار مگاوات کسری داشتیم که امسال این میزان به ۵۵ هزار مگاوات رسیده است که باید این وضعیت تدبیر شود.

بهادیوند چگینی یادآورشد: به خاطر کاهش بارش‌ها وضعیت سدهای برقآبی مناسب نیست و امسال نیازمند ۲ هزار مگاوات مدیریت مصرف بخش خانگی هستیم.

وی اضافه کرد: در همین حال دولت مجبور است هر ساله بین ۳ تا ۵ هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه کند تا خاموشی رخ ندهد و اگر می‌خواستیم این حجم از مصرف را با ساخت نیروگاه تأمین کنیم، مجبور بودیم یک نیروگاه ۵ هزار مگاواتی بسازیم که عملیاتی شدن آن حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داشت.

بهادیوند چگینی یادآورشد: گذر از پیک ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعته کشور با همکاری مردم در مدیریت مصرف امکان پذیر است و امیدواریم در استان قزوین حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی در تابستان محقق شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته پیک مصرف ۷۷۵ مگاوات بود که آن را پشت سرگذاشتیم و امسال این میزان به ۷۱۰ مگاوات رسیده است.

روزانه ۵۰ مگاوات برق خاموشی اعمال می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: باید روزانه ۵۰ مگاوات برق در استان قزوین خاموشی اعمال کنیم تا کمبودها جبران شود و این برنامه از هفته گذشته عملیاتی شده است.

ادارات از ساعت ۱۱ تا ۱۵ صرفه جویی کنند

وی اضافه کرد: باید مدیریت مصرف در مشترکین خانگی و ادارات نیز جدی گرفته شود و اگر ۱۰ درصد صرفه جویی صورت گیرد می توانیم تابستان را با مشکلات و خاموشی کمتری پشت سر بگذاریم.

چگینی با اشاره به میزان تولید انرژی برق در استان تصریح کرد: در نیروگاه شهید رجایی ۲۰۴۰ مگاوات، در نیروگاه بادی کهک میزان ۵۰ مگاوات، در نیروگاه بادی سد منجیل ۲۰ مگاوات، در نیروگاه بادی آرین مه باد ۶۲ مگاوات، تولیدپراکنده توسط بخش خصوصی ۱۲۰ مگاوات تولید انرژی داریم.

زمان اوج بار در قزوین خاموشی داریم

بهادیوند چگینی بیان کرد: در پیک بار در ساعات ۱۲ تا ۱۶ و نیز ۱۹ تا ۲۳ باید مردم مصرف خود را کاهش دهند و مجبور هستیم خاموشی را در این ساعات اعمال کنیم.

وی اضافه کرد: در ادارات در ساعات ۱۱ تا ۱۵ نیازمند صرفه جویی و مدیریت مصرف هستیم تا از تابستان با خاموشی کمتری عبور کنیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ابرها و برف های ایران در آسمان دزدیده می شوند!

درگیری خونین آقای خواننده با قهرمان کشتی جهان در آبادان

پسر فرماندار در هواپیما دختری را آزار داد! / این مرد آزاد است

شوک بزرگ به ابراهیم تاتلیس/ این بار پسرش تهدید به قتل شد

این مرد مار زنگی زخمی را به داخل ماشین همسایه انداخت +عکس

ببینید 11 عضو خانواده هندی را چطور کنارهم دار زده اند! + فیلم 16+

جوان سیاه پوستی که با صابون سفید پوست شد+عکس

فوری / حادثه وحشتناک هواپیمای مسافربری در آسمان ساری

فیلمبردار سینما من را بی هوش کرد و از او حامله شدم! + جزییات هولناک

تجاوزکفتار پیربه نوه ونتیجه اش/ پدربزرگ کثیفم را به طرز فجیعی کشتم!+عکس

نقشه عجیب دانش‌آموز۱۵ساله همدانی برای دنبال کنندگان سایت های ناجور+عکس

وقتی زن بی لباس در را به روی پیک موتور باز کرد! + عکس

تجاوز یعنی رابطه بدون موافقت زن و مرد!

کدخبر: 394540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟