بازپس گیری 100 ملک شهرداری از افراد خاص/معرفی افراد مقاوم به قوه قضائیه

به کزارش رکنا، افشین حبیب زاده ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد معاونت نظارت شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: 7 طرح در این مدت در معاونت نظارت پیگیری شده است که یکی از مهمترین آنها موضوع ساماندهی نحوه واگذاری املاک به غیر بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح ساماندهی نحوه واگذاری املاک از موضوع املاک نجومی متفاوت است، گفت: در این طرح از شهرداری خواستیم که املاکی که حق بهره برداری آن و نه حق مالکیت آن واگذار شده است معرفی کند که 1300 ملک شناسایی شد.

حبیب زاده با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا باید تمامی واگذاری‌های حق بهره برداری در شورای شهر تصویب شود، گفت: این واگذاری‌ها قطعی نیست و تنها حق بهره برداری از آن واگذار شده که بر این اساس املاکی که در همان زمینه واگذاری فعالیت نمی‌کنند می‌بایست املاک را پس دهند و مابقی املاکی که برای امور مربوطه واگذار شده باید از شورای شهر مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش 1300 ملک با متراژهای مختلف واگذار شده، تصریح کرد: این واگذاری ها مربوط به یک دوره نیست بلکه از سال‌های قبل آغاز شده است که بر اساس آخرین گزارش سازمان املاک، بیش از 100 مورد از این املاک بازپس گرفته شده و یا در حال پس گرفتن است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حق بهره برداری این املاک با اهداف مشخصی واگذار شده، تصریح کرد: اگر حالا بهره برداری از این املاک در چارچوب همان اهداف بوده باید از شورا مجوز بگیرند و اگر تغییر کاربری صورت گرفته قطعا املاک بازپس گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بررسی گره‌های ترافیکی پایتخت و همچنین بازنگری اختیارات تفویض شده به شهردار تهران نیز دو طرح دیگر معاونت نظارت شورای شهر است، گفت: متاسفانه ماه‌ها است که طرح بازنگری در اختیارات شهردار تهران به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده اما به شورای شهر نیامده است که البته با خبر شدیم این مهم در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی در صحن علنی مطرح می‌شود.

حبیب زاده با بیان اینکه طرح اصلاح اساسنامه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران نیز بسیار مهم است، گفت: متاسفانه برخی واگذاری‌های املاک نیز در راستای اساسنامه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها بوده است که باید اصلاح شود.

عضوشورای شهر تهران با بیان اینکه طرح اصلاح نحوه ارائه خدمات رفاهی، درمانی و ... نیز در شورای شهر مطرح شد، تصریح کرد: همچنین اصلاح صندوق ذخیره کارکنان که کمابیش در جریان آن هستید نیز در معاونت نظارت در حال پیگیری است.

حبیب زاده همچنین طرح لغو مصوبه برج باغ را از دست آوردهای معاونت نظارت شورای شهر دانست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کمیته عمران که ریاستش با وی است نیز گفت: حل مشکل پیاده راه 17 شهریور یکی از مطالبات مردم بود که بر همین اساس کارشناسان ابعاد مختلف پیاده راه 17 شهریور را بررسی کردند و باید اعلام کنم طرح این پیاده راه، یک طرح شکست خورده است و بعد از جلسات زیاد نهایتا در دو هفته قبل پیشنهاد شد که این پیاده راه بازگشایی شود که در فاز اول این پیاده راه برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی بازگشایی می‌شود که طرح آماده است و فقط تامین منابع مالی آن مانده است.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بازدیدش از تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی در ایام نوروز گفت: آتش نشانان علاوه بر آنکه خواهان حل مشکلات مسکن و خواهان حل سختی کارشان بودند، اعلام کردند که با توجه به نوع کار و سختی کارشان از امکانات رفاهی برخوردار نیستند که مسئولان شهرداری در حال طراحی بسته مخصوص آتش نشانان هستند.

وی در واکنش به انتقادات خبرنگاری در خصوص آنکه شهردار فعلی تهران مدیران نصب شده در دوران نجفی را تغییر می‌دهد اما مدیرانی که توسط شهردار اسبق منصوب شده‌اند را تغییر نمی‌دهد؟ گفت: شورای شهر در عزل و نصب شهردار دخالت ندارد و اگر شهردار جدید به این نتیجه رسیده که باید تعدادی از مدیران قبلی بمانند یا بروند تصمیم با خودش است و ما نمی‌توانیم به این موضوع ورود کنیم و مسئولیت این مسئله را نیز شهردار باید بپذیرد.

حبیب زاده در مورد پروژه ایران مال در غرب تهران نیز گفت: در ارتباط با بحث تخلفات این مجموعه بازدیدی از پروژه داشته و سخنان ذینفعان را شنیدیم و پرونده برای بررسی دقیق‌تر به کمیسیون ماده 100 ارسال شده است و وقتی پرونده‌ای به ماده 100 ارسال می‌شود هیچ کس نمی‌تواند کاری کند.

وی با بیان اینکه از کمیسیون ماده 100 درخواست کردیم که اعداد درشت جرایم را استخراج کنند، گفت: طبق گزارشی که اعلام شد 1500 میلیارد تومان بدهی به شهرداری وجود دارد که منتظر هستیم شهردار تهران روش‌های وصول این جرایم را مشخص کند.

عضو شورای شهر تهران در مورد تخلفات در مناطق نیز گفت: دقت داشته باشید که طی بخشنامه‌ای مقرر شد که دیگر به صورت دستی دستوری صادر نشود. بلکه باید همه دستورات در شورای معماری در سیستم ثبت شود.

حبیب زاده در مورد مقاومت برخی افراد در بازپس دهی املاک شهرداری گفت: 1300 واحد حقیقی و حقوقی از شهرداری ملک دریافت کردند و اگر تغییر کاربری داده باشند ملک آنها پس گرفته می‌شود و اگر افرادی در این میان باشند که نخواهند ملک‌شان را پس دهند از طریق قوه قضائیه وارد عمل می‌شویم که در همین راستا ده‌ها پرونده تشکیل شده است و جا دارد از قوه قضائیه در زمینه پیگیری بازپسگیری املاک تشکر کنم. چرا که همکاری کاملی با ما داشتند.

وی در مورد انفعال کمیسیون حقوقی ونظارت نیز گفت: تمامی این طرح‌هایی که توضیح داده‌ام بخشی از آن در کمیسیون نظارت شورا پیگیری شده است و اینگونه نیست که کمیسیون حقوقی ونظارت کاری نکرده اما دقت داشته باشید که کارها در راستای هم افزایی تقسیم شده است و با تقسیم بندی و کمک به یکدیگر سعی داریم مشکلات را حل کنیم و از اعضای دیگر شورای در مورد دستاوردهای کمیسیون سوال بپرسیم.

حبیب زاده در مورد واگذاری املاک به اعضای شورای چهارم، گفت: بر اساس آخرین خبری که دارم تمامی واگذاری‌ها پس گرفته شده است اما در یک مورد احتمالا کار به قوه قضائیه بکشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

برادرم با دیدن فیلم ناجور به من تجاوز کرد و باردار شدم/ دختر12 ساله در آشپزخانه زایمان کرد!

دستگیری خانم دکتری که بیماران را برده بی حیایی خود کرد! +عکس

راحله ایدز داشت به نوزاد بی پدرش شیر نداد و او را فروخت! + جزییات تکاندهنده

اجبار یا اعتراض؟ / بازاریان چرا مغازه های خود را بسته بودند؟ + فیلم

خودکشی یک زن سرشناس در جهان / مرد نظافتچی صحنه وحشتناکی دید + عکس

این مرد قوی هیکل معروف پول می گیرد تا در کنار سلبریتی ها باشد

دختر 7 ماهه داخل دیگ شیر افتاد و مُرد / در عجبشیر رخ داد

وحشتناکترین قاتل/ مرگ زن جوان بعد از قطع 4 دست و پایش + عکس

مرد کارتن خواب امیر 18 ساله را آزار داد؟! / قتل در خرابه لو داد!

معلم مسن از شاگرد 13 ساله اش بچه دار شد+عکس

سلفی کثیف زن شوهردار با پسر 15 ساله همسایه + تصاویر

جنازه دختر 8 ساله در وضعیت ناجوری پیدا شد!

سر زده به دفترکارشوهرم رفتم وصدای زنانه داخل اتاق حالم را بد کرد!+جزئیات

معشوقه زنم وقتی سر زده وارد خانه شدم خودش را کشت

کدخبر: 394005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟