به گزارش رکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در اردیبهشت امسال یکهزار و ۲۴۴ نفر (شامل ۹۷۷ مرد و ۲۶۷ زن) در حوادث Accidents رانندگی جان باختند که در مقایسه با اردیبهشت سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است.

در این مدت سی هزار و ۵۶۱ نفر نیز در تصادفات مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد بیشتر شده است.

رشد تلفات حوادث رانندگی در دو ماهه امسال

در دو ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۵۴۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات دو هزار و ۴۴۶ نفر بود، ۴.۲ درصد افزایش یافته است.

در دو ماهه ابتدایی سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی یکهزار و ۹۳۵ نفر مرد و ۶۱۴ نفر زن بودند. همچنین از کل تلفات یکهزار و ۷۲۴ نفر در مسیر‌های برون شهری، ۶۵۱ نفر در محور‌های درون شهری، ۱۷۳ نفر در مسیر‌های روستایی و یک نفر در مسیری نامعلوم جان خود را از دست داده اند.

در این مدت استان‌های فارس با ۲۳۷، کرمان با ۲۱۳ و تهران با ۱۷۰ بیشترین و استان‌های ایلام با ۲۵، اردبیل با ۲۷ و خراسان جنوبی با ۳۲ نفر کمترین تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

بر اساس این گزارش در دو ماهه نخست سال جاری ۵۸ هزار و ۷۵۲ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۱۳ نفر مرد و ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۸ درصد افزایش یافته است.

 

کدخبر: 393920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟