تشدید نظارت‌ها برای برخورد با سودجویان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید حسن هاشمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در شرایطی که وضعیت بازار Store نابسامان است، ممکن است افرادی قصد سوء استفاده و سودجویی داشته باشند و این در حالی است که افرایش قیمت دارو در سال جاری بیشتر از ۹ درصد نخواهد بود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز تخلفات در حوزه دارو این است که سازمان غذا و دارو، لیست دارو‌ها و قیمتی که باید در بازار به فروش برسد را به مردم اعلام کند تا مردم علاوه بر گزارش تخلفات به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، بتوانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو از قیمت دارو‌ها آگاهی پیدا کنند تا از سودجویی و اجحاف به مردم جلوگیری شود.
هاشمی با بیان اینکه با متخلفان و سودجویان در حوزه دارو، برخورد‌های قانونی لازم انجام خواهد شد، از تشدید نظارت‌های وزارت بهداشت در این حوزه خبر داد و گفت: تقاضا داریم که مردم با ما همکاری کنند و در اعلام و گزارش تخلفات و سودجویی‌ها نباید کوتاه آمد، چون افراد را به توسعه و ترویج کار خلاف، تشویق می‌کند.
وزیر بهداشت با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت به تولید و تامین کنندگان کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مردم با رقمی بیشتر از ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالا‌های اساسی و مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند بنابراین باید حتما کنترل و بازرسی‌ها تقویت شود، چون شرایط کشور، متفاوت از سایر دوره‌های دیگر است.
هاشمی از تمامی فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خواست که با مردم همراهی کنند تا شرایط کنونی کشور، باعث آسیب به آن‌ها نشود چراکه در این حوزه، انسانیت، نوعدوستی و علاقه به میهن و مردم باید در عمل نشان داده شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: باید منصف باشیم و هیچ فردی انتظار ندارد که فروشندگان و تامین کنندگان کالاها، سودی نبرند، اما سودجویی غیرمعمول به ویژه در شرایطی که همه دشمنان در پی تضعیف، برخورد، مقابله و به زانو در آوردن کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، یک خیانت Cheat ملی است و انصاف حکم می‌کند که همه را ببینیم و فقط به منافع شخصی توجه نداشته باشیم.

 

کدخبر: 391243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟