به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمد علی کوزه‌گر معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به میزان فطریه جمع آوری شده در عید سعید فطر اظهار کرد: همانطور که اعلام شده است سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دو نهاد حمایتی اجازه جمع آوری فطریه را بر اساس فتوای مقام معظم رهبری دارد.

وی تصریح کرد: همزمان با عید سعید فطر، سازمان بهزیستی تمهیداتی را برای جمع آوری فطریه و کفاره کرد و در این زمینه با استفاده از روش‌های سنتی و نوین اقدام به جمع آوری فطریه کرد.

کوزه‌گر ادامه داد: متاسفانه برخی از استان از استقرار صندوق های جمع آوری فطریه با لوگوی سازمان بهزیستی در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر (مصلی ها)ممانعت کردند و در تهران نیز اجازه استقرار صندوق‌های بهزیستی را در مصلی ندادند.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور افزود: بر اساس گزارشات اولیه از استان ها تا به امروز 17 میلیارد و 600 میلیون تومان جمع اوری شده است که البته هنوز هم جمع آوری کمک‌ها ادامه دارد و این رقم طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جمع آوری فطریه از سوی سازمان در هر استان و شهرستان بوده قاعدتاً کمک‌های جمع آوری شده در همان استان‌ها هزینه می شود ضمن اینکه هنوز میزان کمک‌های غیر نقدی هم محاسبه نشده است و میزان کمک‌ها تا به امروز 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

کدخبر: 390733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟