دولت نمی‌تواند به زودی بدهی‌های خود به شهرداری را پرداخت کند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: مجموع بدهی‌های دولت به شهرداری که مکلف به پرداخت آن است بالغ بر ٧ هزار و ٢٣٢ میلیارد تومان است و علاوه بر آن باید یک میلیارد دلار نیز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی به شهرداری پرداخت کند.

علی اعطا افزود: با وجود شرایط فعلی نمی‌توان امیدوار بود که دولت به بتواند به زودی بدهی‌های خود به شهرداری را پرداخت کند. تاکنون هیچ پرداختی از سوی دولت به شهرداری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو بیان داشت: طبیعی است که برای ساخت مجدد ساحتمان پلاسکو باید روال قانونی طی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان پلاسکو ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص تخریب و بازسازی ساختمان پلاسکو و یا مقاوم سازی آن بر عهده ذی نفعان است که به چه صورتی عمل کنند و به شورای شهر تهران مربوط نمی‌شود.

وجود ٣٠٠ گود رها شده در تهران

اعطا در خصوص گود‌های رها شده در پایتخت گفت: بحث گود‌های رها شده یکی از موضوعات مهمی است که در مورد آن صحبت‌های زیادی شده و شهرداری اطلاعات لازم را در خصوص این گود‌ها با مشخصات دقیق برای شورا ارسال کرده است که نشان می‌دهد در مجموع نزدیک به ٣٠٠ گود رها در تهران وجود دارد. البته همه این گود‌ها ناایمن نیستند و فقط رها شده اند. بنده تاکید می‌کنم که همه این گود‌ها به یک علت رها نشده اند و برخی به دلیل مشکلات مالی، قانونی و اخذ مجوز رها شده اند؛ مثل گود پر خطر برج میلاد که به دلیل مسائل مالی و اخذ مجوز رها شده است و ما پیگیر آن هستیم که زودتر تکلیف این گود روشن شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت برج باغات تصریح کرد: بعد از اینکه مصوبه برج باغات که مربوط به شورای دوم بود لغو شد شهرداری مکلف بود ظرف مدت دو ماه یک پیشنهاد جایگزین داشته باشد و به شورای شهرسازی ارسال نماید. علاوه بر لغو برج باغات در شورا باید به سمتی حرکت کنیم که طرح جامع نیز مطرح شود. علاوه بر این شهرداری پیشنهاد داده که همچنان ساخت و ساز در باغات داشته باشیم، اما باید این ساخت و ساز‌ها خیلی کمتر از گذشته صورت گیرد.

کدخبر: 390376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟