عید فطر، جشن بندگی خداوند و شکوفایی ایمان

عید فطر؛عید بزرگ و پایان ضیافت الهی است؛ روز پاداش و مزد مؤمنان روزه‌دار حقیقی و شب زنده‌داران بیداردل؛ عید فطر؛ عید پایان رمضان نیست ٬بلکه عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است٬ چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود و رمضان کوره ای است که منیّت انسان را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر برمی‌آورد.

درآستانه عید سعید فطرقرارداریم ،عید عاشقان و پرستش گران! این روز با شکوه ،روز شکرگزاری از نعمت رمضان و سفره گسترده اش که همه جان های تشنه را از سبوی تشنگی خویش سیراب نمود، روز سپاسگزاری از میزبان مهربان این ضیافت است. فطر، که عید بزرگ همه مسلمانان است، نشانه مهمی از عظمت اسلام، قرآن و وحدت مسلمانان و پاسداشت یک‌ ماه بندگی و عبودیت حق تعالی و تکریم مومنان روزه‌دار است.

البته در کشورهای اسلامی، عید سعید فطر ارزش و اهمیت فراوانی دارد. مسلمانان از چند روز قبل خود را برای این روز باشکوه وعزیز آماده می کنند و در این روز، پس از انجام اعمال مخصوص، لباس های نو می پوشند، عطر می زنند و به دیدن یکدیگر می روند. شیرینی و شربت در مجالس و محافل و منازل بین افراد تقسیم می کنند و به کودکان عیدی می دهند. از آن گذشته، به کمک محرومان و مستمندان می شتابند و تا حد امکان، از مشکلات و نیازهای آنها می کاهند. نیز به عیادت بیماران و مریضان می روند تا آنها را هم در این روز عزیز خوشحال و خرسند نمایند.

این روز با عظمت، روز جشن همه مسلمانان، به خصوص روزه دارانی است که به خوبی به وظیفه الهی و بندگی خود عمل کرده و باید منتظر دریافت پاداش باشند. صحنه نماز عید فطر و حضور در مساجد، یادآور صحنه قیامت و حضور در پیشگاه عدل الهی و دریافت پاداش بهشت است.

« رکنا » ، فرا رسیدن عید سعید فطر، جشن بندگی خداوند و شکوفایی ایمان را به تمامی روزه داران تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی توفیق بیش از پیش همگان در مسیر عبودیت خداوند رحمان را از درگاه کبریائی اش مسئلت می نماید . عیدتان مبارک .

 

کدخبر: 388462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟