تقدیر از سمن های فعال در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدار

محمد بیرجندی گفت: امسال در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، توجه ویژه‌ای به بخش غیر دولتی و قابلیت‌ها و همکاری‌های داوطلبانه‌ی سازمان‌های مردم نهاد شده است و تلاش داریم تا از توانمندی‌های آنان در با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم سالروز جهانی استفاده کنیم.

وی افزود: امسال در سطح استان‌ها نیز، از اقدامات و دستاورد‌های سازمان‌های غیر دولتی و افزایش مشارکت آنان در اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر Drugs استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بیان داشت: در سطح ملی نیز، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که دارای ۱۵ عضو از NGO‌های ملی است، برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده است که گام اول؛ حضور و مشارکت جدی سازمان‌های مردم نهاد در مراسم سالروز جهانی است و گام دوم؛ تهیه گزارش عملکرد یکساله این سازمان‌ها در حوزه‌های تخصصی است تا پس از جمع آوری و ارزیابی گزارش عملکردها، در مراسم سالروز جهانی از سمن‌های دارای رتبه بالاتر و عملکرد بهتر تقدیر کنیم.

بیرجندی در ادامه بر استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به عنوان سخنران در مراسم، تنظیم و تهیه بیانیه پایانی و قرائت آن توسط نمایندگان سمن‌ها و اجرای موسیقی زنده با گروه کر و همخوانی بهبودیافتگان و حمایت سازمان‌های غیردولتی از مراسم ملی سالروز جهانی مواد مخدر از جمله اقداماتی که سمن‌ها در اجرای محتوای مراسم سالروز جهانی مشارکت دارند.

این مقام مسئول در ستاد گفت: در سطح استانی، محوریت اجرای برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، بر عهده سازمان مردم نهاد سطح یک است که با هماهنگی سایر سمن‌ها در حوزه‌های مختلف، کارگروه‌هایی را برای ایجاد نمایشگاه ها، کمپین ها، اجرای برنامه‌ها و مسابقات زنده و همچنین نمایشگاه‌های تخصصی تشکیل خواهند داد.

بیرجندی اظهار داشت: در طول هفته مبارزه با مواد مخدر، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های درمان و پیشگیری و همچنین مراکز اقامتی میان مدت، خدمات به مراجعه کنندگان، خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

وی در ادامه بر استفاده از رسانه‌های بومی و مراکز صدا و سیمای استان‌ها برای حضور نمایندگان سمن‌ها به عنوان داوطلبین اجتماعی در این حوزه برای اطلاع رسانی شفاف از نقش و جایگاه سمن‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: با این اقدام، اقداماتی که در این حوزه به شکل تخصصی از سوی سازمان‌های غیر دولتی در حال انجام است به جامعه منتقل می‌شود.

وی گفت: در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر فعالان، نخبگان و سفیران اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سطح ملی و استانی حضور دارند و تلاش داریم تا از حضور افتخاری و نمادین این ظرفیت‌های اجتماعی، در راستای توجه بیشتر مردم جامعه به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

 

کدخبر: 387876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟