به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن همچنین از افزایش 15 درصدی فروش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مطابق آمار بالغ بر 20 هزار تراکنش خرید تاکنون در نمایشگاه امسال انجام شده است.

رونمایی از آثار تصویری کمیته رسانه

آثار تولیدی تصویری کمیته رسانه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فردا (یکشنبه) ساعت 17 و 30 دقیقه در بخش سینما Cinema نمایشگاه رونمایی و برای اصحاب رسانه نمایش داده می شوند.

این برنامه به منظور ارج نهادن بر زحمات رسانه ‌هایی که در حوزه نشر مفاهیم و خبرهای مربوط به قرآن کریم تلاش می‌کنند، شکل گرفته و مجموعه ‌ای از این رسانه ‌ها در یک بخش مستقل در کنار هم در معرض دید علاقه ‌مندان و بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

همچنین در این کمیته برخی فعالیت ‌های رسانه‌ ای جهان اسلام در موضوع قرآن کریم در قالب‌ های فیلم، عکس و خبر برای بازدیدکنندگان به نمایش در می ‌آید.

آثار تولیدی کمیته رسانه شامل دو کلیپ هر کدام به مدت بیش از پنج دقیقه و دو اثر موشن گرافیک هر کدام نزدیک به سه دقیقه ویژه نمایشگاه قرآن تولید و در بخش سینما نمایشگاه (جنب پاویون رسانه ها) به نمایش درمی آید.

23 شبکه داخلی و بین المللی رویدادهای نمایشگاه قرآن را پوشش می دهند

مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه بین المللی قرآن از اختصاص 9 باکس ویژه خبری و انعکاس رویدادهای نمایشگاه در شبکه های سراسری یک، دو، چهار، خبر، قرآن، افق، تماشا و آموزش خبر داد و گفت: 15 شبکه بین المللی نیز رویدادهای نمایشگاه را به صورت تولیدی و در بعضی موارد زنده به تصویر می کشند.

فخرالدین اسماعیلی افزود: علاوه بر پوشش اخبار ستاد خبری در پایگاه اینترنتی www.iqfa.ir، پیام رسان های مختلف داخلی، اطلاع رسانی محیطی و سایر رسانه های جمعی از جمله شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه های مختلف بین المللی در حال پوشش آخرین اخبار Latest NEWS و رویدادهای نمایشگاه قرآن هستند.

وی افزود: با ارتباط خوبی که همکاران ستاد خبری نمایشگاه ایجاد کردند، رسانه های مکتوب با اختصاص روزانه یک صفحه از صفحات خود به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، مخاطبان خود را در جریان رویدادها و پویایی های نمایشگاه قرآن قرار می دهند.

اسماعیلی از صدور کارت خبرنگاری برای 200 خبرنگار از رسانه های مختلف و همچنین خبرنگاران آزاد خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار غرفه رسانه ها به صورت متمرکز در بخش پاویون رسانه ها مستقر شدند و 200 نفر از خبرنگاران حاضر در نمایشگاه، اخبار این رویداد قرآنی را منعکس می کنند.

وی درباره چگونگی بهره برداری از فضای مجازی در انتشار اخبار این نمایشگاه گفت: مطابق تصمیم شورای عالی فضای مجازی تصمیم بر این شد فعالیت های خبری نمایشگاه بر بستر پیام رسان های داخلی صورت گیرد و بر این اساس کانال های خبری نمایشگاه در پنج پیام رسان داخلی 'سروش'، 'گپ'، 'آی گپ'، 'بیسفون' و 'بله' ایجاد شد و هم اکنون مورد استفاده کاربران است.

 

برگزاری مسابقه 'طرح ها و ایده های برتر قرآن و عترت'

مسابقه طرح ها و ایده های برتر قرآن و عترت از سوی معاونت علمی بیست ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار و از ایده پردازان برتر تجلیل می شود.

فرم های مسابقه طرح ها و ایده های برتر قرآن و عترت با همکاری ستاد هادیان نمایشگاه در پنج نقطه از نمایشگاه قرآن توزیع و پس از تکمیل دریافت می شود.

این فرم ها شامل سه بخش مشخصات فردی، نوع و دسته بندی ایده و توضیح ایده است که متقاضیان پس از تکمیل اطلاعات درخواستی، فرم تکمیل شده را به همکاران ستاد هادیان نمایشگاه تحویل می دهند.

علاقه مندان تا 12 خرداد می توانند با حضور در نمایشگاه قرآن ایده های خود را ارائه دهند تا پس از بررسی، طی مراسمی در آخرین روز نمایشگاه از ایده پردازان برگزیده تجلیل شود.

معاونت علمی نمایشگاه قرآن، ایده های برتر را پس از دریافت و دسته بندی، در اختیار بخش های مختلف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی برای بهره برداری برگزارکنندگان نمایشگاه قرآن کریم در سال های آینده قرار می دهند.

کدخبر: 383755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟