توسعه ارائه خدمات الکترونیکی به مردم اولویت پلیس پیشگیری در سال 97

سردار محمد شرفی رئیس پلیس Police پیشگیری ناجا که به منظور شرکت در جلسه مشترک تحول کوپ‌های فرماندهی انتظامی استان البرز وارد این استان شده بود، در ابتدای سخنانش ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، ورود مقام معظم رهبری به مبحث تحول در کلانتری‌ها را برکت دانست و اظهار کرد: طرح این موضوع از سوی ایشان در ناجا باعث مضاعف شدن انگیزه خدمت رسانی به مردم و بروز رسانی در کلانتری‌ها می‌شود تا عامل رضایتمندی مردم بیش از پیش فراهم شود.

سردار شرفی توجه ویژه به کلانتری‌ها و رسیدن به سرمنزل مقصود را از اهداف پلیس پیشگیری عنوان کرد و گفت: پلیس پیشگیری استان البرز در خیلی از شاخص‌ها با رشد خوبی مواجه بوده که حاصل تلاش همکاران در این حوزه است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به برون سپاری برخی از وظایف غیر ضروری کلانتری‌ها، تصریح کرد: با این اقدام می‌توانیم توان و نیروی خود را معطوف به اقدامات تخصصی کرده و نتایج مثبتی دریافت کنیم.

وی با تاکید بر توسعه امنیت بر پایه مشارکت‌های مردمی (مردم پایه) گفت: موسسات حفاظتی، مراقبتی و نگهبانان محله یکی از مولفه‌های توسعه امنیت مردم پایه به شمار می‌آیند و می‌توان با به کارگیری هدفمند نگهبانان محله در ماموریت‌ها از ظرفیت این قشر در تامین نظم و امنیت محله‌ها استفاده کرد.

سردار شرفی با اشاره به ظرفیت مناسب به کارگیری پلیس افتخاری در انجام برخی ماموریت‌ها افزود: این نیرو‌ها می‌توانند همکاری مثبت و موثری در اجرای ماموریت‌های محوله داشته باشند.

وی مشارکت مردم در برقراری امنیت در جامعه را بسیار تاثیرگذار ارزیابی و تصریح کرد: تشکل‌های مردمی می‌تواند نقش بسزایی در برقراری امنیت داشته باشد تا از این طریق بتوان خواسته‌های خود را به مردم منعکس کرد و از نیاز‌های آن‌ها مطلع شد تا بتوانیم برنامه ریزی‌های مناسبی برای هدفمند کردن ماموریت‌ها انجام دهیم.

این مقام ارشد انتظامی لزوم تشکیل یگان محافظت فیزیکی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: با تشکیل این یگان‌ها دیگر نباید شاهد سرقت Stealing از دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی باشیم و این موضوع می‌تواند به عنوان یک اهرم بازدارنده عمل کند.

سردار شرفی افزایش توان عملیاتی، دفاعی کلانتری‌ها و توجه به تکنیک‌های دفاع شخصی در بین کارکنان را برای مقابله با متهمان و مخلان نظم و امنیت مهم برشمرد و تاکید کرد: آشنایی با تکنیک ها، تاکتیک‌های رزم و حفاظت فیزیکی می‌تواند ما را در مقابله با آسیب‌های پیش رو ایمن سازد.

وی با اشاره به راه اندازی سفیر صیانت برای مراقبت و صیانت از کارکنان گفت: با انجام این امر می‌توان بیش از پیش نسبت به حفظ و صیانت از کارکنان گام بر داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان این جلسه تشکیل قرارگاه جلب در سطح استان را ضروری دانست و گفت: تشکیل این قرارگاه که به منظور دستگیری متهمان سابقه دار است در دستور کار قرار گرفته تا از ارتکاب جرم Crime مجدد مجرمان پیشگیری شود.

کدخبر: 382381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟