به گزارش گروه اجتماعی رکنا، حجت ‌الله فرهادی اظهار کرد: تاکنون 30 هزار کارت شناسایی جدید ایثارگری صادر و از طریق پست برای ایثارگران ارسال شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ابتدای فرایند چاپ و ارسال کارت‌ ها هستیم و پیش‌ بینی می ‌شود با افزایش سرعت کار، به ‌طور متوسط روزانه هشت هزار کارت شناسایی جدید چاپ و ارسال شود.

فرهادی با بیان اینکه تاکنون 250 هزار نفر از ایثارگران برای دریافت کارت ثبت‌ نام کرده ‌اند، یادآور شد: لازم است ایثارگرانی که هنوز برای دریافت این کارت‌ ها در سامانه ثبت ‌نام نکرده ‌اند، هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند تا صدور کارت‌ ها به ‌صورت مستمر ادامه یابد و این افراد در کوتاه ‌ترین زمان ممکن کارت‌ های خود را دریافت کنند.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در خصوص نحوه ثبت ‌نام ایثارگران برای دریافت کارت‌ ایثارگری گفت: ایثارگرانی که تاکنون در سامانه ثبت‌ نام نکرده ‌اند، باید یک‌ بار به یکی از ادارات ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید مراجعه و پس از ثبت‌ نام، دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: ایثارگران در صورت تغییر آدرس محل سکونت خود باید نسبت به اعلام آدرس جدید به بنیاد شهید اقدام کنند تا برای دریافت کارت دچار مشکل نشوند. همچنین در صورتی ‌که عکس ‌های پرونده این افراد قدیمی است و نیاز به تغییر دارد، باید به بنیاد شهید مراجعه و عکس جدید خود را در پرونده ثبت کنند.

تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است.

کدخبر: 380798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟