ارائه مجوز طرح ترافیک سالانه به سهمیه بگیران دستگاه‌ها برحسب نیاز

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران در گفتگویی تلویزیونی گفت: افرادی که خواستار تردد در محدوده طرح ترافیک هستند همچون سال‌های گذشته باید اقدام به دریافت مجوز طرح کنند؛ منتهی شرایط اخذ مجوز در سال جاری به نسبت سال گذشته با تغییراتی همراه شده است.

مصطفی قنبرنژاد افزود: در سال گذشته سهمیه بگیران طرح ترافیک با انجام مراحل ثبت نام و اخذ مجوز می‌توانستند آزادانه در هر ساعتی از روز در محدوده تردد کنند و مابقی افراد ناچار به دریافت مجوز روزانه به مبلغ ۴۰ هزار تومان بودند. بر همین مبنا برای رفع این تبعیض کلیه افراد خواستار طرح ترافیک روزانه و سالانه در یک گروه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ارائه ۴۰ هزار مجوز طرح ترافیک در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است در حالی که در سال گذشته ۵۵ تا ۶۰ هزار مجوز طرح ترافیک در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری نیز مجوز طرح ترافیک سالانه در اختیار سهمیه بگیران دستگاه‌ها برحسب نیاز قرار گرفته است، تشریح کرد: تنها تفاوت مجوز‌های سهمیه‌ای طرح ترافیک سالانه با عادی در این است که سهمیه بگیران ملزم به ثبت نام روزانه در سامانه برای تردد در محدوده نیستند و به صرف اینکه زیر مجموعه یک دستگاه دولتی هستند، می‌توانند با شارژ حساب شهروندی خود در ساعات مختلف روز در محدوده تردد داشته باشند.

وی ابراز داشت: تعرفه‌های تردد در محدوده طرح ترافیک برای کلیه متقاضیان سهمیه بگیر و عادی یکسان است و فقط گروه‌های خاص از قبیل جانبازان، خبرنگاران و بیماران خاص از تخفیف ۹۰ درصدی هزینه تردد در محدوده طرح برخوردارند.

قنبرنژاد با بیان اینکه افراد دارنده معاینه فنی برتر از تخفیف ۲۰ درصدی هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برخوردارند، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت tehran.ir نسبت به ایجاد حساب شهروندی و تکمیل مراحل اولیه ثبت نام اقدام کنند و با شارژ حساب در هر ساعتی از روز در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند و لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی برای شارژ حساب در نظر گرفته نشده و افراد به میزان دلخواه خود می‌توانند شارژ را انجام دهند.

کدخبر: 380677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟