به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مجتبی زینی وند در حاشیه برگزاری مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان درباره تخلفات گزارش شده از پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی اظهار کرد: دو مورد تخلف گزارش شده بود که تذکرات لازم به متخلفان داده شده است.

وی افزود: تنها دو مدرسه اقدام به دریافت شهریه اضافه از چند دانش آموز کرده و مدیران مدرسه تخلف کرده بودند که به خانواده‌ها عودت داده شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این دو مدرسه جزو مدارسی هستند که باید پرونده آنها در شورای نظارت استان بررسی شود، گفت: باید نظارت بیشتری داشته باشیم و قول دادیم با مدارسی که در حیطه شهریه مرتکب تخلف شدند برخورد کنیم. همچنین اگر تخلف مدرسه‌ای برای ما محرز شود ناظر مقیم در آن مدرسه مستقر می‌شود. برای این دو مدرسه نیز حتما ناظر مقیم تا پایان ثبت نام در مدرسه مستقر خواهد شد.

وی درباره زمان اعلام شهریه مدارس غیر دولتی نیز اظهار کرد: اکنون در مراحل پایانی برنامه هستیم. امسال شهریه بر اساس الگوی شهریه بسته می‌شود. یک زمانی برای ورود اطلاعات موسسین و زمانی برای بررسی صحت و سقم اطلاعات تعیین شده بود. بعد از آن شورای نظارت استان باید این اطلاعات را بررسی کنند. آخرین مرحله نیز پایش اطلاعات است که اکنون در سازمان مدارس غیر دولتی روی آن کار می‌کنیم.

زینی وند با بیان اینکه تقریبا کار نیمی از استان ها به اتمام رسیده است و اطلاعات مناطق تهران در دست بررسی است گفت: امسال تمام مناطق تهران باید منطقه به منطقه به اداره کل مدارس غیردولتی می‌آمدند و با حضور کارشناسان سازمان روی این موضوع کار می‌کردند و به تفاهم می‌رسیدند. تا پایان این هفته کار بررسی و تعیین شهریه تمام می شود و سپس در شورای سیاستگذاری مطرح و به تصویب خواهد رسید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: حداکثر تا سه شنبه آینده جلسه شورای سیاستگذاری برگزار و شهریه در آن بررسی می‌شود و به صورت سراسری نرخ شهریه را تا قبل از شروع خرداد اعلام می‌کنیم.

وی درباره شرایط پیش ثبت نام گفت: اعلام کرده بودیم که پیش‌ثبت‌نام خلاف قانون Law نیست و اولیاء برای اطمینان فرزندشان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند که شرایطی دارد. نخست آنکه میزان شهریه دریافتی نباید بیش از شهریه سال گذشته باشد. دوم اینکه به هیچ عنوان نباید نقدی دریافت شود و باید در قالب چکی باشد که تاریخ آن بعد از ۳۰ خرداد باشد؛ اگر مدارس این سه شرط را رعایت کرده باشند مرتکب تخلف نشده‌اند.

کدخبر: 380107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟