همکاری پلیس بولیوی با ایران در امر مبارزه با موادمخدر

سردار حسین اشتری در حاشیه دیدار با جمیل بوردا سوسدا رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بولیوی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و کشور بولیوی همواره مورد آسیب‌های جرایم سازمان یافته از جمله مواد مخدر Drugs و تروریسم بوده اند؛ در این دیدار تلاش شد تا در راستای کاهش آسیب‌های این جرایم، ارتقاء امنیت و آرامش دو کشور و سایر کشور‌های جهان، تبادل نظر و همکاری‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دیدار شروع یک همکاری مناسب برای ارتقاء امنیت باشد، گفت: قطعا ارتقاء امنیت دو کشور سبب افزایش امنیت سایر کشور‌ها خواهد شد.

این مقام عالی انتظامی کشور اضافه کرد: مراکز آموزشی از جمله دانشگاه علوم انتظامی و مراکز تحقیقاتی ناجا که از درجات عالی آموزشی در کشور برخوردار هستند، آماده اند تا در زمینه انتقال تجربیات به کشور بولیوی همکاری لازم را داشته باشند.

نیرو‌های نظامی ایران معتقد و متعهد هستند

در ادامه این دیدار، "جمیل بوردا سوسدا" رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بولیوی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران، گفت: در دیدار با رئیس پلیس Police ایران به مسائلی که هر دو کشور درگیر آن هستند از جمله مواد مخدر و تروریسم گفت و گو کردیم؛ ما شاهد ۴۰ سال مبارزه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مواد مخدر و تروریسم هستیم.

جمیل بوردا سوسدا ادامه داد: در بازدیدی که از نیرو‌های مسلح از جمله پلیس ایران داشتم، مشاهده کردم نیرو‌های نظامی ایران افرادی با اعتقاد، متعهد به وطن و متخصص به کارشان هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بولیوی در پایان با بیان اینکه همه ما به این واقف هستیم که پدیده مواد مخدر، هسته اصلی جامعه که همانا خانواده است را مورد تهدید قرار می‌دهد، گفت: برای مبارزه با این پدیده شوم، همکاری‌های لازم را با پلیس ایران انجام خواهیم داد.

 

کدخبر: 379846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟