جوزف گوچیارا رئیس پلیس Police مبارزه با مواد مخدر Drugs ایتالیا در حاشیه بازدید از ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درخصوص نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر که در خط مقدم ترانزیت مواد مخدر در افغانستان قرار دارد اظهار کرد: همه دنیا به نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر اذعان داشته و نیازمند آن هستند چرا که جمهوری اسلامی ایران از نظر جغرافیایی در مرکز مسیری است که تریاک را به سایر دنیا قاچاق Contraband می‌کند.

رئیس پلیس مواد مخدر ایتالیا افزود: قطعا نقش ایران در این مبارزه مهم و ارزشمند است و فعالیت‌های خوبی از سوی این کشور انجام شده که تعداد شهدا و جانبازان این کشور موید این مطلب است.

گوچیارا اضافه کرد: ایران همچون سدی در برابر قاچاق مواد مخدر در دنیاست اما علیرغم تمام تلاش‌ها نیازمند حمایت‌های بین‌المللی است.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درخصوص احتمال محدود شدن دسترسی ایران به تجهیزات نوین مقابله‌ای پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید آمریکا گفت: من نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظری بکنم چون حوزه اختیارات من در حیطه فعالیت‌های پلیسی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نوع و میزان همکاری‌های ایتالیا با ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که داشتیم توافق کردیم از نظر عملیاتی و کار تحقیقاتی پلیسی و همچنین تبادلات فنی همکاری‌هایی را داشته باشیم که البته بعضی از موارد همکاری نیازمند تبادل تجهیزاتی است که بعدا درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

کدخبر: 379772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟