پرونده شهردار جدید به وزیر کشور ارسال شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان شصت و سومین جلسه رسمی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به جلسات هم‌اندیشی که اعضای شورای شهر‌ پیش از برگزاری جلسات علنی تشکیل می‌دهند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه افراد و حتی مجلس شورای اسلامی برای فراکسیون‌های مختلف هستند و این فراکسیون‌ها با یکدیگر هم‌اندیشی می‌کنند و در همه مراکز انتخابی افرادی با اندیشه‌های مختلف وجود دارند که آن‌ها قبل از ورود به صحن علنی‌ با یکدیگر‌ هم‌اندیشی می‌کنند و نسبت به بررسی حواشی تصمیمی‌ که می‌خواهند بگیرند، آگاه می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای پنجم یک شورای یک دست است، تصریح کرد: جلسات هم‌اندیشی آن‌ها هم یک دست است، لذا برخی فکر می‌کنند که ما جلسات هم‌اندیشی پشت پرده داریم و این روند در همه جای دنیا وجود دارد.

وی افزود: مزیّت جلسات هم‌اندیشی ما نسبت به سایر جلسات در این است که همه از محتوای آن آگاه هستند و مورد انتقاد و بررسی گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی در خصوص به اجماع رسیدن نسبت به انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران گفت: وقتی از 28 نفر شروع می‌کنیم و سپس 8 نفر انصراف می‌دهند، ما به 20 نفر و سپس به 7 نفر می‌رسیم و از بین این 7 نفر 3 نفر هم انصراف می‌دهند و در نهایت از میان 4 نفر به 2 نفر می‌رسیم. طبیعی است که یک نفر رأی بیاورد و روال پشت پرده‌ نمی‌خواهد.

تأیید صلاحیت شهردار بر عهده وزیر کشور است

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه من پرونده افشانی را به عنوان منتخب اعضای شورای شهر به وزارت کشور ارجاع دادم و فرستادم، تصریح کرد: تأیید صلاحیت شهردار‌ بر عهده وزیر کشور است و حکم او را هم رحمانی فضلی‌ وزیر کشور صادر می‌کند و از نظر قانونی وزیر کشور 20 روز فرصت دارد که این کار را انجام دهد.

وی افزود: ما انتظار داریم با توجه به اینکه افشانی معاون عمرانی وزیر کشور بوده است، صلاحیت او هم تأیید شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: یکی از دلایلی که سبب شد افشانی رأی بیاورد، نظر به تأیید صلاحیت او توسط مراجع دیگر بوده است.

وی در خصوص مصوبات امروز شورای شهر تهران ادامه داد: طرح الزام شهرداری تهران در خصوص پدافند‌ غیرعامل‌ برای طرح‌های بزرگ عمرانی شهر تهران توسط 12 نفر از اعضای شورا امضاء و یک فوریت‌ آن در شورا تصویب و به کمیسیون اصلی ارسال شده بود و کمیسیون اصلی به این نتیجه رسیده بود که این طرح لازم نیست و در نهایت نظر کمیسیون در صحن تأیید شد.

برجام هیچ مشکلی برای قراردادهای شهرداری ایجاد نمی‌کند

وی در خصوص خروج آمریکا از بر‌جام و تأثیر آن در قراردادهای خارجی شهرداری گفت: بحث قراردادهای‌ خارجی هیچ ربطی به شورای شهر تهران ندارد.

هاشمی رفسنجانی افزود: البته بخشی از فاینانس‌‌ها به برجام‌ ارتباط پیدا می‌کند و قراردادهایی‌ که از طریق اروپا انجام نشده و از طریق چین و کشورهای آسیایی انجام می‌شوند، به مشکل برنمی‌خورد.

وی تصریح کرد: 5 کشور دیگر برجام‌ هم متعهد هستند که در برجام‌ باقی بمانند و در نتیجه مشکلی پیش نخواهد آمد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان با اشاره به سطح مقاومت ایستگاه قیطریه‌ گفت: این ایستگاه در برابر هرگونه تخریب و لر‌زشی مقاوم است‌.

 

کدخبر: 379742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟