به استرداد محکومان ایرانی در پاکستان جامه عمل پوشانده نشده است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، اشتر آصف علی دادستان کل پاکستان و هیئت همراه صبح امروز با حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به کشور دوست و همسایه خود جمهوری پاکستان دارد و این سفر‌ها در تحکیم روابط دو کشور موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: علایق بین دو کشور با برخورداری و مشترکات دینی و فرهنگی امری غیرقابل انکار است که این علایق مقامات مسئول در کشور را برای تعامل و همگرایی دو کشور مسئول و مکلف می‌سازد.

دادستان کل کشور افزود: شاهدیم عده بسیاری از برادران عزیزما در کشمیر مورد ظلم قرار گرفتند و این امر به گونه‌ای است که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و مکررا دستور پیگیری داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: تحرکات اشرار و گروه‌های تروریستی با همکاری‌های دو کشور کاهش پیدا کرده است، ولی بیشتر از این می‌توان در این زمینه همکاری داشت.

دادستان کل کشور گفت: اخیرا یکی از پاسگاه‌های کشور ما مورد تعرض قرار گرفت و چهار نفر از مرزبانان ما به شهادت رسیدند که در این زمینه اقتضا دارد موافقت نامه‌ها مورد توجه قرارگیرد، ولی از طرف برادران عزیزمان در کشور پاکستان اهتمام برای پیگیری این تفاهمنامه‌ها کمتر دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: علیرغم موافقت نامه‌ای که چهارسال پیش برای انتقال محکومین داشتیم اما این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته و به استرداد محکومان ایرانی در پاکستان جامه عمل پوشانده نشده است.

کدخبر: 379333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟