اعطای نشان فاطمی به رئیس جمعیت هلال احمر

به گزارش رکنا، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر علی اصغر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال احمر با آیت الله سید محمد سعیدی؛ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار آیت الله سیدمحمد سعیدی با اشاره به اینکه عمر انسان در مسیر خدمت رسانی یک سرمایه مهم است و افرادی که بر اثر غفلت و نا آگاهی از سرمایه ها استفاه نمی کنند دچار پشیمانی می شوند، گفت:فعالیت های جمعیت دو خاستگاه مهم و با عظمت دارد یکی خاستگاه انسانی و دیگری الهی و فطری است.
وی تصریح کرد: انسان هایی که دچار آسیب می شوند بندگان خدا هستند، برآوردن حاجات مردم دارای اجر و پاداش زیادی است.
آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه طبق روایتی کسی که حاجت برادر مومن را برآوره کند برابر با 9 هزار سال عبادت است، ادامه داد: باید بدانید شغل مهمی دارید و ماموران الهی هستید که کاری ارزشمند دارید.
وی بیان کرد: این افراد در روز قیامت در امنیت هستند افرادی که گرفتاری ها را رفع کنند جایگاه مهمی دارند و خدمات شما می‌تواند فراتر از دین باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره شاد کردن دل انسان ها، افزود: اگر دل انسانی را شاد و گرفتاری ها را رفع کنید فعالیتی خداپسندانه انجام داده اید چرا که جوهره انسان، نوع دوستی است که در قرآن کریم و توصیه های اهل بیت(ع) هم به آن اشاره شده است.
وی در توصیه هایی گفت: جوانان ظرفیت های مهمی هستند توجه به نیروهای جوان طبق منویات رهبر معظم انقلاب، امری ضروری است؛ گاهی این امر به شکل نمادین است در حالی که باید واقعی باشد و به جوانان اعتماد شود.
آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه به گفته رهبری جوانان؛ اندیشه ورزان و اتاق فکر هستند، تاکید کرد: جوانان اندام ها و جوارح جمعیت به شمار می روند و باید برای آن ها ارزش و بهای زیادی قائل شد.همچنین جمعیت هلال احمر نگاهی پیشگیرانه و نقش مهمی در پیشگیری از آسیب ها دارد در این مسیر به مردم مهارت هایی را بیاموزید.
به گفته تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، جمعیت هلال احمر نگاه انسانی به افراد دارد این نگاه ریشه در فطرت و عترت دارد. جمعیت هلال احمر با سوابق طولانی اش تجربیات و توانایی گرانقدری دارد و مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد دارند.
آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به خدمات جمعیت هلال احمر بزرگترین سرمایه است و باید این اعتماد حفظ شود، خاطرنشان کرد: نشانی که بر روی هلال احمر است و جایگزین صلیب در سال 1876 میلادی شد نشان از خدمت کردن است مردم با دیدن این نشان در هر کجای دنیا باشند احساس می کنند منجی آمده است.
لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار، دکتر پیوندی؛رئیس جمعیت هلال احمر گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر در حوادث Accidents گذشته و همچنین کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه داد.

اعطای نشان «فاطمی» به رئیس جمعیت هلال احمر
نشان حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین لباس خادمی آن حضرت از سوی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) به رئیس جمعیت هلال احمر اعطا شد.
طی مراسمی با حضور دکتر علی اصغر پیوندی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم، نشان فاطمی آن حضرت و همچنین لباس خادم افتخاری حرم مطهر فاطمه معصومه(س) از سوی آیت الله سعیدی به رئیس جمعیت هلال احمر اعطا شد.
بنابراین گزارش؛ نشان فاطمی حضرت فاطمه معصومه (س) از نشان های خاص حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است که به معدود افرادی که خدمتگزار آستان مطهر ایشان هستند، اعطا می شود.

 

کدخبر: 379136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟