به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدحسن زدا ،با بیان اینکه درباره پوشش بیمه‌ای قالیبافان طرحی جدید مطرح است که بر طبق آن قرار است صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰۰ هزار قالیباف و مشاغل وابسته به قالیبافی را تحت پوشش خود برد، اظهار کرد: اخیرا با مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان مذاکراتی در این باره داشتیم. اگر قرار باشد بخشی از قالیبافان تحت پوشش تامین اجتماعی و بخشی تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان باشند، باید سریعا جلسه مشترکی داشته باشیم تا تکلیف برای خود ما و مردم مشخص شود.

وی افزود: البته قالیبافان تحت پوشش تامین اجتماعی از شمول ما خارج نمی‌شوند؛ اما برای مردم روشن خواهیم کرد آنها که قرار است تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان قرار بگیرند باید چه شرایطی داشته باشند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قاعدتا صندوق بیمه عشایری باید در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت فعالیت داشته باشد، گفت: بنابراین ۷۰۰ هزار نفر یاد شده باید ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت باشند و پوشش قالیبافان بخش شهری بر عهده تامین اجتماعی باشد.

وی افزود: اکنون حدود ۳۲۰ هزار قالیباف تحت پوشش ما قرار دارند. شغل قالیبافی تنوع زیادی دارد و ما مشمولان را از طریق مرکز ملی فرش و سازمان ایرانگردی و جهانگردی شناسایی و براساس اطلاعات آنها، پوشش بیمه را گسترش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما از بازرسی‌های میدانی به سمت بازرسی سیستمی حرکت کرده‌ایم، عنوان کرد: به بانک‌های اطلاعاتی متنوع و معتبر دسترسی پیدا کرده‌ایم که طبق آن مشخص شد تا کنون حدود ۷۰ هزار نفر بیمه شده قالیبافی، قالیباف نیستند و از آنها درخواست کردیم بیمه‌شان را از محل شغل واقعی خود رد کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 377672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟