به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، اکبر نعمتی مدیر عامل این سازمان در نشست مشترک با مشاور اجرایی اداره کل بانوان شهرداری تهران و جمعی از مدیران ستاد توانمند سازی بانوان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، گفت: بانوان نقش برجسته ای در بالندگی کشور دارند و در واقع یکی از شاخص های توسعه ی اجتماعی ،مشارکت زنان و نحوه ی نقش آفرینی آنها در ساختارهای اجتماعی است .
وی با اشاره به سوابق درخشان بانوان در رده های مدیریتی در پایتخت ،اشاره کرد و افزود: در نقش آفرینی زنان شکی نیست ،رفتارهای جنسیتی به آنان صدمه میزند باید به تعداد مدیران مرد مدیران زن نیز در حوزه های شهری و اجتماعی با توجه به نوع تخصص و توانمند بودن آنها ،در رده های مدیریتی جایگزین شوند .
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، تصریح کرد : وقتی بانوان توانایی مدیریتی داشته باشند چرا از این ظرفیت در یک شرایط مساوی و عادلانه استفاده نشود.
این مقام مسئول در شهرداری تهران در ادامه افزود : بانوانی که در حوزه های کارآفرینی و توانمند سازی و یا حوزه های مرتبط دیگر ،فکر های زیبا ، خلاقیت و نوآوری دارند ، و می توانند آنرا به مرحله ی اجرایی برسانند باید بعنوان سکانداران معرفی شوند تا شاهد پیشرفت های چشمگیری در این حوزه ها باشیم .
نعمتی افزود: مطرح کردن عبارت " جنسیتی " و " زنان" به شخصیت زن لطمه می زند ، زنان و مردان ظرفیت های کشور هستند که در شرایط مساوی از توانایی های آنها استفاده بهینه شود و سهمیه ای کردن آنها لطمات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت .
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص فعالیت های مشترک ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و سامانه سمات ، افزود : با توجه به واگذاری ماموریت ها و وظایف ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به سازمان خدمات اجتماعی این سازمان ، آمادگی هر نوع همکاری و پشتیبانی در حوزه ی ساماندهی آسیب های اجتماعی و توانمند کردن زنان، اعلام می کند.

 

کدخبر: 377603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟