به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مسعود باقرزاده کریمی مدیر دفتر اکوسیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با آخرین وضعیت تالاب شادگان گفت: آبگیری تالاب شادگان در پایین دست جاده آبادان به ماهشهر که متصل به خلیج فارس است صورت می گیرد که تحت تاثیر جذر و مد قرار دارد. در بالا دست نیز از آب های شیرین مارون و لب شور کشت و صنعت آبگیری می شود که با این که وضعیت مطلوبی نداشت اما قابل قبول بود و با بارندگی اخیر این وضعیت تا حدودی به شرایط مطلوب رسیده است.

وی با بیان اینکه منبع اصلی تامین آب تالاب شادگان از پساب های کشاورزی است،‌ افزود: منبع اصلی تامین کننده آب تالاب شادگان رودخانه مارون است که تامین آب این رودخانه نیز از پساب ها و زهاب های کشاورزی و کشت و صنعت نیشکر صورت می گیرد.

باقرزاده کریمی با اشاره به انتقال آب رودخانه کارون برای تامین و احیای تالاب شادگان گفت: 70 درصد کارهای انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان انجام شده و برای این انتقال در سال جاری آمادگی لازم را داریم. امیدواریم با تخصیص اعتبارات کافی این انتقال که برای احیای تالاب شادگان ضروری است، با مشکل روبه رو نشود.

مدیر دفتر اکوسیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برای انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان سازمان آب و برق منطقه ای استان خوزستان با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می کند و تامین تمام تجهیزات این انتقال با سازمان آب و برق استان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟