سالانه ۱۲ میلیون نفر با پلیس ۱۱۰ تماس می گیرند

سردارسرتیپ حسین ساجدی نیا روز یکشنبه در سفر به قزوین برای افتتاح سامانه تجمیع پلیس Police ۱۱۰ در این استان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اهداف پلیس از راه اندازی سیستم تجمیع اظهارداشت: با این سیستم توان پاسخگویی به تماسهای مردمی ۱۱۰ و اشتراک گذاری تماس شهرستانها افزایش می یابد و چابک سازی سازمانی نیز محقق می شود.

وی افزود: کاهش سفرها و استاندارد سازی رفتار کارکنان و در کنار آن کاهش هزینه از دیگر مزایای راه اندازی سیستم تجمیع پلیس ۱۱۰ در استانهاست.

ساجدی نیا بیان کرد: در حال حاضر در صددیم خدمات بیشتری را به هموطنان سراسر کشوردر پلیس ۱۱۰ و فوریتهای پلیسی ارائه کنیم و امروز با راه اندازی این سیستم در استان قزوین خدمات با سرعت بیشتری داده می شود.

راه اندازی سیستم تجمیع در ۱۱ استان کشور

وی اضافه کرد: در حال حاضر این سیستم در ۱۱ استان کشور راه اندازی شده و بزودی در سایر استانها نیز این خدمات ارائه خواهد شد.

ساجدی نیا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار در خصوص تعداد تماس های مردمی با پلیس یادآورشد: سالانه بیش از ۱۲ میلیون تماس در کشور گرفته می شود و با این تجمیع تماسها نیز افزایش خواهد یافت که ۴۰ درصد آنها عملیاتی می شود و تلاش می کنیم با افزیاش تماسها ما هم قابلیت های پلیس را برای پاسخگویی به نیازها بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: زمان حضور ماموران در صحنه حادثه Incident حدود ۷ دقیقه پس از تماس است و به طور میانگین پلیس ۱۱۰ در مدت زمان ۱۰ دقیقه سر صحنه حاضر می شود که امیدواریم این زمان به استاندارد لازم برسد.

معاون عملیات نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: اولویت امسال در فوریت های پلیسی بعد از تجمیع راه اندازی سیستم پیامکی در پلیس است که این کار در دو استان به صورت آزمایشی انجام شده است.

وی بیان کرد: این طرح سرعت عوامل پلیس را بیشتر می کند و بازخوردها بهتر کنترل می شود.

سردار ساجدی نیا در خصوص میزان رضایت مندی مردم از پلیس هم گفت: بر اساس ارزیبابی انجام شده از سوی مراکز خارج از محدوده پلیس میزان رضایت مندی مردم از پلیس ۱۱۰ بیشتر از ۹۰ درصد است.

وی اظهارداشت: مراکز سنجش خارج از محدوده پلیس و در سیستم اپراتوری بیش از ۹۷ درصد و در حوزه مراجعات دیگر بالای ۹۰ درصد است که باید آن را بازهم افزایش دهیم.

ساجدی نیا در خصو برخورد با منکرات هم گفت: در این زمینه صحبت های لازم صورت گرفته ولی آنچه باید گفته شود این است که پلیس بر اساس یک ماموریتی دارد که باید آن را بدرستی انجام دهد.

جرائم در کشور کاهش یافته است

معاون عملیاتی نیروی انتظامی کشور یادآورشد: در حوزه جرایم با اقدامات انجام شده شاهد کاهش جرایم خشن در کشور هستیم و با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم در سایر جرایم نیز شاهد کاهش جرایم باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

2771281

2771274

2771268

کدخبر: 376545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟