ثبت اطلاعات رجیستری ۳۷۰۰ «آیفون۸» تحت عنوان «آیفون ۵»

حمیدرضا دهقانی نیا با اشاره به اثرات اجرای طرح رجیستری موبایل اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، در سال 95، واردات تلفن همراه حدوده 5000 میلیارد ریال بود که با اجرای این طرح، واردات قانونی این کالا در سال 96 به حدود 13 هزار و 600 میلیارد ریال رسید.

سخنگوی طرح رجیستری افزود: با توجه به این افزایش واردات قانونی، درآمد دولت نیز از حدود 900 میلیارد ریال در سال 95، به 2450 میلیارد ریال در سال 96 رسید و این به معنای افزایش 2.5 برابری درآمدهای دولتی از محل واردات قانونی موبایل و کالاهایی است که تحت پوشش طرح رجیستری قرار گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در طول اجرای طرح رجیستری تا امروز، نقص سیستماتیک و یا سوءاستفاده و انحرافی از این طرح گزارش شده است یا خیر گفت: خوشبختانه تا امروز هیچ نقص سیستماتیکی در اجرای طرح رجیستری گزارش نشده است ولی در عین حال سامانه شناسایی جعل نیز فعال بوده و تمام الگوریتم‌های موجود را بررسی می‌کند.

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: تا امروز فقط یک مورد گزارش تخلف به دست ما رسیده که بر اساس آن تعداد 3700 دستگاه تلفن همراه اپل مدل بالا در شرایطی وارد کشور شد و خدمات مخابراتی اپراتورها را نیز دریافت کرد که در سامانه گمرک تحت عنوان «آیفون 5» ثبت شده بود.

به گفته سخنگوی طرح رجیستری تمام 3700 گوشی‌ آیفونی که به این شگرد وارد کشور شده، شناسایی شده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قاچاق Contraband تلفن همراه با طرح رجیستری به صفر خواهد رسید گفت: وقتی قاچاق یک کالایی صرفه اقتصادی نداشته باشد دیگر قاچاق آن معنایی نخواهد داشت و به طور منطقی این اتفاق برای موبایل، تبلت و سایر تجهیزات ارتباطی خدمات گیرنده از اپراتورها افتاده است.

دهقانی‌نیا در پایان در پاسخ به این سوال که در مناطق آزاد نحوه بهره‌مندی از خدمات مخابراتی برای گوشی‌های مسافران خارجی چگونه خواهد بود خاطرنشان کرد: گوشی‌های مناطق آزاد تنها در آن منطقه قادر به اخذ سرویس‌های مخابراتی اپراتورها خواهند بود و در صورت عدم ثبت اطلاعات این گوشی‌ها در سامانه معرفی شده و عدم پرداخت حقوق ورودی آن، مشمول طرح رجیستری خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟