به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علیرضا منتشلو در این باره اظهار کرد: تصمیم ستاد مدیریت بحران با توجه به پایش انجام شده هوا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان و بالا بودن غلظت آلودگی هوا، اتخاذ شد تا مدارس مقاطع مختلف تحصیلی چهار شهرستان تعطیل اعلام شود.

وی افزود: براساس این تصمیم مدارس مقاطع تحصیلی شهرستان های سنندج، مریوان، سروآباد و کامیاران در مناطق شهری و روستایی و مراکز پیش دبستانی در نوبت بعد از ظهر امروز تعطیل است.

ورود موج جدید گرد و خاک که از بیابان های شمال عراق و سوریه شکل گرفته به آسمان استان، هوای برخی شهرها از جمله سنندج، مریوان، سروآباد و کامیاران را در شرایط ناسالم برای عموم قرار داده است.

این وضعیت از ساعات اولیه بامداد امروز در این مناطق ایجاد شده و طبق اعلام هواشناسی تا پایان روز جاری نیز تداوم خواهد داشت.

براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان میزان آلودگی هوای سنندج هم اکنون به 3.5 برابر حد مجاز رسیده و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم قرار گرفته است.در سال تحصیلی (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 374202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟