به گزارش گروه اجتماعی رکنا، «محمدمهدی جوادیان‌زاده» افزود: جمعه گذشته در پی تجمعات روستاهای منطقه ورزنه اصفهان، شیرآلات 9 حوضچه پمپاژ آب و تجهیزات برق خط انتقال آب کوهرنگ به یزد مورد تعرض قرار گرفت و تخریب شد و از حدود ساعت 20 شامگاه 24 فروردین نیز جریان آب انتقالی به استان قطع شد.

وی ادامه داد: از حدود ساعت هشت صبح روز شنبه (25 فروردین) پس از انجام تعمیرات لازم، عملیات آغاز پمپاژ آب انجام شد اما از آنجا که برای تعمیرات باید آب موجود در خطوط تخلیه می شد، پر شدن مجدد خطوط انتقال، قدری زمانبر شد و ساعت 13عصر آب به استان یزد رسید.

جوادیان زاده گفت: از حدود ساعت 21 شامگاه گذشته بار دیگر، 9 تیر برق و 6 حوضچه در مسیر خط انتقال آب تخریب شد و درون دو حوضچه پمپاژ آب نیز نخاله ساختمانی و بتن تخلیه شد که تعمیر خسارات وارده همچنان ادامه دارد تا پس از تعمیرات نهایی بتوانیم دوباره آب را به سمت استان یزد پمپاژ کنیم.

ناچار به انتقال آب کوهرنگ هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد یادآور شد: اکنون یا منابع آب زیرزمینی به میزان کافی در استان یزد وجود ندارد که بتوان از آن برای بخش شرب استان استفاده کرد یا اینکه این منابع کیفیت پایینی دارند که در صورت استفاده از آن، برای بخش شرب مشکل متعددی ایجاد خواهد شد و از این رو امکان استفاده از منابع زیرزمینی برای بخش شرب وجود ندارد و ناچار به استفاده از آب انتقالی کوهرنگ به استان یزد هستیم.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه تعمیرات بخش خسارت دیده خطوط تا ظهر امروز (یکشنبه) نهایی می شود، افزود: پس از آغاز مرحله پمپاژ، رسیدن آب به استان یزد چند ساعتی زمان می برد که اگر در این بازه زمانی مشکل خاصی ایجاد نشود، تا پایان وقت امروز، آب این خط وارد استان یزد می شود.

آب انتقالی به یزد تنها به شرب مردم اختصاص دارد اما در حمله تعدادی از کشاورزان به حوضچه و خطوط برق رسانی خط انتقالی در چندین نوبت از انتقال آب به یزد از مدار تولید خارج شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 372817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟