تلاش هلال احمر برای افزایش کمی و کیفی امکانات

محمود محمدی نسب در مراسم تجلیل از فعالان کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه و طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر البرز که امروز سه‌شنبه(21 فروردین) در باشگاه میلاد کرج برگزار شد اظهار کرد: البرز از نظر جغرافیایی و جمعیتی موقعیت حساس و ویژه‌ای در کشور دارد و همین موقعیت لزوم توجه خاص مسئولان به این استان را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به امکانات محدود امدادی البرز به ویژه کرج افزود: کرج شهری است که هنوز هم در سایه تهران قرار دارد و همین باعث شده سهم محدودی از امکانات داشته باشد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: امکانات شهرهایی که در سایه تهران قرار دارند همیشه از سوی این کلانشهر بلعیده می‌شود و این مشکلی است که سال‌ها وجود داشته و دارد.

وی اظهار کرد: علی رغم محدودیت‌های موجود، در تلاش هستیم هر سال از لحاظ کمی وکیفی امکانات سازمان هلال احمر را افزایش دهیم و اگر دولت دست ما را باز بگذارد در تحقق این هدف موفق‌تر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: اغلب کسانی که در جاده‌ها، مسیرهای صعب العبور و در حوادث Accidents به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند ‌نیروی داوطلب سازمان هستند و رابطه استخدامی با این مجموعه ندارند و همین کار این افراد را ارزشمند می‌کند.

محمدی نسب ابراز کرد: این نیروها از فداکارترین، صالح‌ترین و صادق‌ترین نیروهای این کشور هستند که جان خود را بدون هیچ چشمداشتی وقف امداد رسانی به مردم کرده اند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه فداکاری و همدلی فرهنگی شاخص در کشور است اظهار کرد: البته فداکاری و همدلی نه تنها در میان جمعیت هلال احمر بلکه در تک تک مردم به رسمی دیرینه تبدیل شده است.

وی گفت: در اثبات این ادعا همین کافی است که در حوادث و بلایا مردم همیشه پای صحنه بودند و در اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی چند قدم از هلال احمر نیز جلوتر بوده‌اند.

وی گفت: ایرانی‌ها مردمی هستند که فارغ از نژاد و زبان و.‌... پشت هم ایستاده و با همدلی موانع و مشکلات را پشت سر می‌گذارند.

این مسئول توضیح داد: سازمان هلال احمر دلگرم و متکی به حضور امدادگران داوطلب است و اگر این افراد نباشند اهداف سازمان محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک اگر بخواهیم داوطلبان را از بدنه سازمان هلال احمر حذف کنیم از نیروهای هلال احمر چیزی باقی نمی‌ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟