مهدی صنعتی با بیان آماری از میزان محموله‌های کشف شده نسبت به‌کل کالایی که به کشور قاچاق Contraband می‌شود، اظهار کرد: طبق آماری که از زبان رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی بیان شده، ۹۸ درصد محموله‌های قاچاق کشف نمی‌شوند و از ۲ درصد محموله‌های کشف شده نیز ۹۷ درصد مربوط به پرونده‌های کوچک و فقط ۳ درصد از آن مربوط به پرونده‌های ملی و کلان است که این آمار بیان‌کننده یک واقعیت تلخ است.

وی شیوه‌های قاچاقچیان در گذشته و حال را مورد بررسی قرار داد و گفت: پول‌های معاملات به‌صورت کارت به کارت به حساب‌ها واریز نمی‌شود بلکه در قالب پول نقد و یا شمش طلا است.

مستشار دادگاه تجدیدنظر نظامی استان کردستان، چند پیشنهاد برای افزایش مجازات قاچاقچیان و مأمورینی که با این افراد تبانی می‌کنند، ارائه و تصریح کرد: در رابطه با قاچاقچیان باید گفت: می‌توان چند مجازات را اعمال کرد مثلاً تبعید در جرایم درجه ۶ و بالاتر و از مجازات‌های تکمیلی مانند منع اشتغال در نقطه معین و محروم کردن از تأسیسات قانونی مثل تعلیق مجازات، آزادی Freedom مشروط، اشتغال به کار و... می‌توان برای مأموران استفاده کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟