پرداخت 6000 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران و بانک‌ها

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم افتتاح 20 پروژه فرهنگی و اجتماعی در منطقه 8 با بیان اینکه این منطقه در زمان انقلاب و در پیروزی آن نقش بزرگی داشته است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم منطقه 8 همزیستی بسیار خوب و مسالمت آمیز اقلیت‌های دینی با یکدیگر است، به گونه‌ای که بیشترین تعداد ارامنه در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئله محله محوری از این پس در برنامه‌های شهرداری مورد تاکید قرار می‌گیرد، گفت: این در حالیست که محله محوری نیز مورد تاکید شورای شهر قرار دارد و موضوع بسیار مهمی است.

نجفی با بیان اینکه ایجاد و افتتاح پروژه‌های محلی ولو هر چند کوتاه نقش زیادی در توجه به مردم و جلب رضایت آنها دارد، گفت: مردم از این پس به مدیریت شهری برای تصمیم گیری در احداث پروژه‌ها کمک کنند، چرا که باید به نیازها و خواسته‌های مردم محله پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه همواره عنوان کرده‌ام که شهرداری یک نهاد خدماتی است، گفت: برخی در ابتدا عنوان می‌کردند که شهرداری یک نهاد اجتماعی و بعد از آن یک نهاد خدماتی است. اما از نظر من شهرداری یک نهاد خدماتی است و افتخارمان این است که به مردم خدمت می‌کنیم. چه بسا در نزد خداوند آن کسی که به مردم خدمت می‌کند عزیزتر است.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال 96 با همه بیم‌ها و کمبودهایی که داشتیم توانستیم کارنامه قابل قبولی را عرضه کنیم، گفت: خوشبختانه در پایان اسفند ماه، 95 درصد درآمدهای پیش بینی شده در بودجه محقق شد و به همین دلیل توانستیم بخشی از بدهی‌های خود به بانک‌ها، پیمانکاران و ... را بدهیم که در مجموع 6000 میلیارد تومان از مجموع بدهی‌های خود را پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدت شش ماده خاص مربوط به شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران در تبصره‌های بودجه کشور گنجانده شد که امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود، گفت: امیدواریم در سال 97 نیز همچون 96 کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه تلاش‌مان این است که مردم شهرداری را از آن خود ببینند و کارکنان شهرداری را به عنوان خدمتگذار قبول کنند، گفت: هیچ مسئله شهری بدون کمک شهروندان حل نمی‌شود و لازم است در این برهه زمانی به توسعه اخلاق شهروندی در راستای ریسک پذیر کردن و انسان مدار کردن شهر توجه ویژه‌ای شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در خصوص عدم پذیرش استعفای نجفی گفت: از خداوند می‌خواهم که همه بیماران را به طور عاجل شفا دهد و در این 40 سال گذشته به انقلاب خدمت کردیم و از این به بعد هم اینگونه خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟